اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950925201325423

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خبر داد

حمایت از 283 هزار نفردر طرح های «ایتام» و «محسنین»

کد: 13950925201325423

https://goo.gl/5mk8rx

، تهران , (اخبار رسمی): کمیته امداد برای کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر از نیازمندان مذاهب دینی مختلف حمایت می کند.

حمایت از 283 هزار نفردر طرح های «ایتام» و «محسنین»

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اعلام این  خبر و با بیان اینکه خدمت به نیازمندان و دستگیری از مستمندان کار بزرگی است که نه تنها در قرآن بر آن سفارش شده بلکه در سیره اهل بیت (ع) نیز این مهم مورد توجه بوده است، گفت: حمایت از نیازمندان رکن اصلی مجموعه وظایف ما در کمیته امداد به حساب می آید، که باید در نظر داشته باشیم توجه به آنان بدون در نظر گرفتن هر دین و مذهبی که دارند باید انجام شود.
وی با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در توانمندسازی و خودکفایی خانواده های تحت حمایت، گفت: طی شش ماهه نخست امسال بیش از930 هزار حامی در سراسر کشور از ایتام کمیته امداد حمایت می کنند که از این تعداد 908 هزار حامی اهل تشیع، 25 هزار حامی(بیش از 11 هزار حامی اهل تسنن و بیش از 13 هزار نفر از حامیان را مسیحیان تشکیل می دهند ) از اقلیت های مذهبی و اهل تسنن هستند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از مجموع 283 هزار نفری فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد حدود 240 هزار نفر از این فرزندان اهل تشیع و بیش از 42 هزار نفر نیز اهل تسنن هستند, اظهار کرد : 52 درصد از این آمار را ایتام دختر و 48 درصد را نیز پسران تشکیل می دهند.
ذوالفقاری با اشاره به اینکه برخی خیران و حامیان بسته به نوع درخواست خود از یک یا چند فرزند در طرح های ایتام و محسنین حمایت می کنند ، مطرح کرد: 29درصد از فرزندان ایتام دارای یک حامی، 30درصد دارای دو و یا سه حامی، 22 درصد دارای شش حامی و بیشتر و 18 درصد نیز دارای چهار و یا پنج حامی هستند. همچنین بر اساس تحلیل های انجام شده 43 درصد از فرزندان محسنین دارای یک حامی ، 33 درصد دارای دو و سه حامی ، 6/13 درصد دارای چهار و پنج حامی و 3/9 درصد دارای شش حامی و بیشتر هستند.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت اجتماعی مردم و مسئولان در محرومیت زدایی بیان کرد: براساس تحلیل های آماری که در شش ماهه نخست سال 95 بر حسب وضعیت شغلی حامیان انجام شده است، بیشترین جمعیت حامیان را کارمندان بخش دولتی با بیش از 42 درصد و سپس کارمندان غیر دولتی و افراد خانه دار با بیش از 11 درصد جمعیت، تشکیل می دهند.
 خیرانی که علاقه‌مند به عضویت در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» هستند، با مراجعه به دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و یا از طریق سایت محسنین به آدرس http://mohsenin.ir/ می‌توانند سرپرستی مالی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند را با ثبت نام در این طرح‌ها برعهده بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی