اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202115763

گلستانی‌ها دست به کار می شوند

همکاری با قزاقستان در زمینه شیلات

کد: 13950928202115763

https://goo.gl/ItRlSp

، تهران , (اخبار رسمی): شیلات گلستان با هماهنگی و همکاری اتاق بازرگانی استان، آمادگی سرمایه گذاری به صورت مشارکتی و فردی در زمینه های مختلف آبزی پروری در قالب گشت فرا سرزمینی و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی شیلاتی با کشور جمهوری قزاقستان را دارد.

همکاری با قزاقستان در زمینه شیلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات استان گلستان در دیدار با هیئتی از سرمایه گذاران قزاقستانی که به گلستان سفر کردند، گفت: گلستان با توجه به وجود مراکز علمی و تحقیقات شیلات، حضور فارغ التحصیلان شیلاتی و امکان پرورش آبزیان در هر نقطه از آن، می تواند شریکی مطمئن برای کشور قزاقستان در زمینه های پرورش ماهیان خاویاری، میگو، ماهیان زینتی، ماهیان گرمابی و سردابی در قالب فعالیت های شیلاتی محسوب شود.
وی افزود: همچنین گلستان آمادگی صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه شیلات به کشور قزاقستان را دارد.

 قدس علومی با بیان اهمیت کشور قزاقستان در زمینه صادرات گفت: همان طور که قزاقستان می تواند شریکی برای ارسال محصولات ما به سمت روسیه و کشورهای حوزه cis باشد ما نیز می توانیم بستری برای ارسال محصولات آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس باشیم.

مدیر کل شیلات گلستان با اشاره به محدودیت های استان منگستائو در حوزه آب های شیرین یادآور شد: با توجه به اینکه استفاده از آبهای شور مورد نظر دوستان در منگستائو بود، گلستان با توجه به ظرفیت آب شور دریای خزر که امروز با انتقال آب به ساحل از این ظرفیت استفاده کند، می تواند در زمینه پرورش ماهیان خاویاری و میگو و یا طرح پرورش ماهی در قفس همکاری مناسبی را با این استان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در عرصه بین المللی بازار روسیه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و معتقدیم میگوی گلستان با توجه به کیفیت بالای آن می تواند به این بازار رقابتی ورود کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]