اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202645763

تولید 2 تن خاویار پرورشی در مازندران

کد: 13950929202645763

https://goo.gl/d8jS4i

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل شیلات مازندران گفت که در سال جاری برای تولید 2 تن خاویار پرورشی و 2 هزار تن گوشت خاویار در استان برنامه ریزی شده است.

تولید 2 تن خاویار پرورشی در مازندران

به گزارش اخبار رسمی به نقل سازمان شیلات ایران، حسینعلی خوش باور رستمی ارزش این میزان تولید خاویار پرورشی و گوشت خاویار را 20 میلیون دلار برآورد کرد.

وی گفت که براساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1400 مازندران باید سالانه 50 تن خاویار تولید کند که امیدواریم براساس برنامه اعلام شده، بتوانیم به اهدافمان دست یابیم.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین گفت که امسال تاکنون 760 کیلوگرم خاویار پرورشی در استان تولید شده است

تولید سالانه 80 هزار تن ماهی پرورشی

رستمی همچنین گفت : مازندران در پرورش ماهیان گرمابی توفیقات بسیار خوبی داشته است و از تولید سالانه 25 هزار تن در سال 1370 هم اکنون به 80 هزار تن در سال رسیده است.

وی افزود : تولید ماهیان زینتی هم سال گذشته در مازندران یک میلیون و 200 هزار قطعه بود که این رقم امسال به 2 میلیون و 700 هزار قطعه خواهد رسید.

مدیرکل شیلات مازندران از صید 10 تن ماهی کیلکا در مازندران در سال جاری خبر داد و گفت : در رابطه با پرورش ماهیان در قفس برای استان مازندران 200 هزار تن برنامه ریزی شده تا محقق شود.

وی افزود : در سه سال اخیر 20 هزار تن تولید پرورش ماهی در قفس داشته ایم که امسال این رقم به سه هزار و 500 تن افزایش می یابد .

تکثیر مصنوعی
مدیر کل شیلات مازندران گفت که برای حمایت از صیادان 78 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در دریای خزر رها شده است .

وی افزود : همچنین با همکاری اداره کل دادگستری مازندران در صیانت از رودخانه ها ، 13 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی هم در رودخانه های استان رها شده است که امیدواریم این کار بتواند در سال های آینده تولید ماهی در استان افزایش دهد.

رستمی گفت : یکی از مشکلات پیش روی صیادان و شیلات ، صادرات ماهی است که امیدواریم با توجه به آمادگی که روسیه اعلام کرده است در قبال واردات ماهی از ایران گوشت به این کشور صادر کند و با انجام این معامله پایاپای بتوانیم ماهیان مازاد استان را صادر کنیم و انتظار داریم این امر تحقق یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]