اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204515757

رییس راهور تهران بزرگ در صحن شورا بیان کرد

4 برابر ظرفیت معابر، خودرو در حال تردد است

کد: 13951001204515757

https://goo.gl/M2F8Sc

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه تهران چون متفاوت است نیاز به قوانین متفاوت‌تری نیز دارد گفت: برای جلوگیری از ورود خودروهای شهرهای اقماری به تهران باید عوارض تعیین شود تا از ورود بی رویه این خودروها جلوگیری شود.

4 برابر ظرفیت معابر، خودرو در حال تردد است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران سردار محمد رضا مهماندار در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: کلانشهر تهران و تمام کلانشهرهای کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی متفاوت است.
وی افزود: با توجه به جمعیت شهر تهران ، تعداد خودروهای در حال تردد وضعیت اجتماعی و شرایط اقتصادی که در پایتخت حاکم است نمی‌توان با قوانین و مقرراتی که برای سایر شهرها به تصویب رسیده است اقدام کرد. تهران چون متفاوت است نیاز به قوانین متفاوت‌تری نیز دارد.
مهماندار، گفت: در حال حاضر بیش از 4 میلیون خودرو در تهران شماره‌گذاری شده و در حال تردد است که 25 درصد این خودروها هر روز صبح از شهرهای اقماری به تهران وارد می‌شوند. این در شرایطی است که ورود این خودروها خود مشکلات بسیاری به همراه دارد و هزینه های زیادی به پایتخت وارد می کند. لذا در این بخش نیازمند قوانین تنبیهی نظیر وضع عوارض هستیم تا از ورود هر چه بیشتر این خودروها به پایتخت جلوگری کنیم.
رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: هر کس هر زمانی که بخواهد وارد تهران می‌شود و ظرفیت‌های فعلی پاسخگو نیست بنابراین باید از محدودیت های جدیدی استفاده کرد و باید به سمت دریافت عوارض پیش برویم.
وی بیان داشت: در سال 83، 14 میلیون سفر را داشته‌ایم که الان به 18 میلیون سفر افزایش یافته است که این آمار حداقلی است.
سردار مهماندار بیان داشت: در سال 84 سهم حمل ونقل عمومی 50 درصد بوده که در حال حاضر به 60 درصد رسیده است که استفاده از آن حمل ونقل عمومی در این سال‌ها افزایش نیافته است.
رئیس پلیس راهور تهران افزود: سهم مسافربرهای شخصی 40 درصد است ولی در زمان پیک 67 درصد سطح معابر را این خودروها اشغال کرده‌اند.
وی بیان داشت: در زمستان 27 درصد ترددهای ما بیشتر از تابستان و بهار است و به همین دلیل میزان تقاضای سفر در پاییز و زمستان افزایش می‌یابد که شاهد ترافیک و آلودگی هوای بیشتری هستیم.
سردار مهماندار خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته قوانین و مقررات در حوزه حمل و نقل و ترافیک با نگاه زیست محیطی توام بوده که می توان به وضع طرح ترافیک و طرح زوج و فرد اشاره کرد.
رئیس پلیس راهور تهران، گفت: برابر مطالعات صورت گرفته 4 برابر ظرفیت معابر حجم ترافیک داریم که خود این امر موجبات بروز ترافیک می شود البته این را باید در نظر گرفت که با ایجاد راه های بیشتر نمی توان نسبت به رفع ترافیک اقدام کرد . اگر 10 اتوبان دیگر در تهران بسازیم تعداد سفرها افزایش می‌یابد و از سوی دیگر نیز با توجه به اینکه خودروی فرسوده خارج نمی‌شود خودروهای جدید نیز اضافه و باز هم شاهد ترافیک هستیم.
وی یادآور شد: 20 تا 25 درصد تعداد خودروهایی که هر روز صبح وارد تهران می‌شود بار ترافیکی را افزایش می‌دهد و همه آنها نیز تک‌سرنشین هستند. سال گذشته بیش از 300 هزار خودرو در تهران شماره‌گذاری شده است که از سوی دیگر نیز خودرویی خارج نمی‌شود و وقتی که خودروی فرسوده خارج نمی‌شود با بحران مواجه می‌شویم.
رئیس پلیس راهور تهران، همچنین با اشاره به معضل خودروهای فرسوده گفت: خودروهای فرسوده معضل شهر تهران است، به طوری که برخی از این خودروها به دلایل فرسودگی و نقص فنی موجبات ایجاد ترافیک و تاخیر در تردد می شوند و هر 10 دقیقه تاخیر باعث یک ساعت افزایش زمان سفر می شود یعنی یک ساعت به پیک ترافیک اضافه می شود.
مهماندار در ادامه افزود: در 20 روز نخستی که مسئولیت پلیس راهور را گرفتم تمام اتفاقاتی که در زمستان باید می‌افتاد رخ داد. به طوری که در مرحله نخست بارش برف شاهد همزمانی ترافیک صبحگاهی ، یخ زدگی معابر و بارش برف بودیم.
وی ادامه داد : در این شرایط آنچه که موجبات یاری و مدد رسانی نیروهای امدادی می شود عمل به وظیفه اجتماعی شهروندان است، بخش‌های شمالی شهر باید این فرهنگ را یاد بگیرند که وقتی برف می‌آید باید از تجهیزات زمستانی استفاده کنند و وقتی می‌بینند معابر کوچک یخ زده است یا از منازل خارج نشوند و یا اینکه از تجهیزات زمستانی استفاده کنند.
وی درباره ترافیک شب هفتم آذر ماه، اظهار داشت: در آن شب یک نمایشگاه در حال برگزاری بود که علت عمده ترافیک آن شب بود.
سردار مهماندار یادآور شد: هنگامی هم که هوا سرد می‌شود استفاده از خودروهای شخصی نیز افزایش می‌یابد و پایانه‌ها پاسخگوی حجم مسافران نبود، در آن شب اتوبوس‌های شرکت واحد نیز در ترافیک ماندند و حجم این اتوبوس‌ها نیز موجب افزایش ترافیک شد. و شهروندان نیز به معابر آمده بودند. این موارد سبب شده است که در چند روز گذشته که هوا رو به سردی نهاده شاهد تشدید ترافیک معابر باشیم .
وی درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران اظهار داشت: تهران را نمی‌توان با ابزارهای سنتی اداره کرد. اینکه با پرسنل بخواهیم تهران را اداره کنیم قابل قبول نیست و باید از IT و سامانه‌ها استفاده کنیم. تمامی معابر تهران باید تجهیز به سیستم‌های الکترونیکی شود. ما نیازمند این هستیم که تعداد خودروهای تک‌سرنشین در شهر تهران کاهش پیدا کند.
مهماندار افزود: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا نسبت به کاهش ترافیک در شهر تهران اقدام شود. باید یکسری اصلاحات هندسی نیز در تهران انجام شود تا به روان‌سازی ترافیک کمک کند.
وی ابراز امیدواری کرد : قطعاً با ایجاد تغییرات لازم می‌توانیم شاهد کاهش ترافیک در آینده‌ای نزدیک در تهران باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه