اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204955763

ضرورت سرمایه‌گذاری بومیان قشم در صنعت آبزی‌پروری

کد: 13951001204955763

https://goo.gl/3hcX6Q

، تهران , (اخبار رسمی): فرماندار شهرستان قشم گفت: امیدواریم بومیان منطقه و خصوصا مردم جزیره قشم در صنعت آبزی‌پروری سرمایه گذاری کنند تا شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی هر چه بیشتر این جزیره باشیم

ضرورت سرمایه‌گذاری بومیان قشم در صنعت آبزی‌پروری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم گفت: وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روز و نیم خود در این شهرستان از نزدیک از زیرساخت ها و ظرفیت‌های بالقوه آبزی‌پروری در جزیره قشم بازدید کرد و بر تسهیل، پشتیبانی و ایجاد زیرساخت‌ها با کمک تمامی دستگاه‌ها بر گسترش صنعت آبزی‌پروری و شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه صنعت آبزی‌پروری از جمله طرح‌های ویژه اقتصاد مقاومتی است افزود: با توجه به مزیت‌های خاص و توانمندی موجود در خلیج فارس و اهمیت آبزیان برای تنظیم سبد غذایی و همچنین اشتغال زایی در کشور امیدواریم بومیان منطقه و خصوصا مردم جزیره قشم در صنعت آبزی‌پروری و توسعه پرورش ماهی و میگو سرمایه‌گذاری کنند تا شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی هر چه بیشتر این جزیره باشیم

فرماندار شهرستان قشم با تاکید بر اینکه به صورت جدی با کمک سازمان منطقه آزاد از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در راستای پویایی صنعت آبزی‌پروری حمایت خواهیم کرد یاد آور شد: با توجه به نقش تعیین کننده عرصه زراعت و کشاورزی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 270 هکتار از اراضی مستعد در این جزیره جهت احداث کشت گلخانه شناسایی شده و ضرورت دارد این بخش نیز فعال تر و تقویت شود.

نصری اضافه کرد :جزیره قشم در صنعت آبزی‌پروری در کشور پیشتاز است،و اگر حمایت‌های بیشتر از سوی مسؤولان و همچنین وزیر جهادکشاورزی ازجمله اختصاص وام‌های کم بهره،کمک‌های فنی و مشاوره‌ای و اجرایی شدن دیگر طرح‌های آبزی پروری و کشاورزی که باعث جذب سرمایه‌گذار بیشتر و باعث اشتغال‌زایی خواهد شد ،در توسعه و آبادانی این شهرستان به ویژه طرح‌های شیلاتی و کشاورزی بهر مند خواهیم شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی