اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206135763

بازدهی 50 برابری پرورش ماهیان خاویاری در شوش

کد: 13951004206135763

https://goo.gl/ltqZkz

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس اظهار نظر کارشناسان شیلات، پرورش ماهیان خاویاری در منطقه شوش 50 برابر بیشتر از شمال کشور بازدهی دارد.

بازدهی 50 برابری پرورش ماهیان خاویاری در شوش

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، رضا نجاتی فرماندار شوش درخصوص پرورش ماهی خاویاری گفت: استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی حاکم، بستر مناسبی برای پرورش ماهیان خاویاری همانند شمال کشور می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت چهار هکتاری پرورش ماهیان خاویاری در این شرکت گفت: شوش در استان خوزستان به عنوان اولین شهرستان در زمینه پرورش ماهیان خاوری مطرح می باشد.

فرماندار شهرستان شوش گفت: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی فراهم کرده و حمایت های خود را از این طرح ها اعلام کرده است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی این شرکت در زمینه ادامه تولید و پرورش انواع آبزیان گفت: از همه مسئولان استانی از جمله سازمان آب و برق خوزستان انتظار می رود تا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از آبزی پروران، مشکل آب بهای مصرفی این شرکت را مرتفع نماید.
نجاتی گفت: با حمایت های لازم از این شرکت، ماهی خاویاری که تاکنون در شمال کشور تولید می شد از این پس در شهرستان شوش با کیفیت و بازدهی بالاتر، پرورش و تولید خواهد شد که هم در زمینه ایجاد اشتغال و هم در زمینه تولید و پرورش ماهیان خاوری که یکی از با ارزش ترین منابع مهم غذایی در سبد غذایی خانواده ها است گام های مهمی برداشته خواهد شد.
وی گفت: این ظرفیت در شهرستان شوش فراهم است تا نسبت به صادرات ماهیان خاویاری به خارج از کشور نیز اقدام شود.
فرماندار شوش از آمادگی لازم در زمینه ی حمایت از سرمایه گذاران بخش آبزی پروری در شهرستان با تاکید همکاری تمامی دستگاه ها در زمینه های اعطای تسهیلات و تامین آب، در جهت ایجاد اشتغال خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی