اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006207655763

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان ایلام اعلام کرد

شرایط اخذ مجوز پرورش ماهی در قفس در حاشیه سد

کد: 13951006207655763

https://goo.gl/UYLZYZ

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به اجرای پایلوت آزمایشی پرورش ماهی در قفس در سد سیمره و نتیجه مثبت پرورش کپور ماهیان و قزل‌آلا، اخذ مجوز دائمی به‌همراه دریافت تسهیلات بانکی و بیمه نیز دیده شده است.

شرایط اخذ مجوز پرورش ماهی در قفس در حاشیه سد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، رضا سلیمانی مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان شرایط اخذ مجوز پرورش ماهی در قفس در حاشیه سدهای ایلام را تشریح کرد.

وی در جلسه بررسی صدور مجوز پرورش ماهی در قفس در سدهای استان گفت: با توجه به اجرای پایلوت آزمایشی پرورش ماهی در قفس در سد سیمره و نتیجه مثبت پرورش کپور ماهیان در نیمه اول سال و پرورش «قزل‌آلا» در نیمه دوم سال، در راستای رضایت مجریان طرح‌ها از اجرای پروژه و تمایل به اخذ مجوز دائمی جهت این فعالیت امکان دریافت تسهیلات بانکی و بیمه نیز مقرر شده است .

مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان افزود: فرمانداری و جهادکشاورزی شهرستان بدره تصمیم‌گیر بوده و نظارت موثر بر درخواست متقاضیان داشته باشند به طوری که جهت متقاضی یک مجموعه قفس 4 تایی جمعاً به مساحت 200 متر مربع با ظرفیت تولید کل 20 تن در نظر گرفته شود و چنانچه سرمایه‌گذار داخلی تمایل به انجام این فعالیت به صورت صنعتی داشته باشد ضمن شناسایی سرمایه‌گذاران بومی در مرحله اول جهت تعداد محدودی سرمایه‌گذار حداکثر 100 تن موافقت شود.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به اینکه هر مجموعه قفس جهت انبار غذا و نگهبانی نیاز به حداقل 50 متر در حاشیه سد داشته لذا به جهت حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی محل و رعایت حال کشاورزان و دامداران محلی مقرر شده با همکاری امور اراضی نسبت به شناسایی محدوده خاصی از زمین‌های حاشیه سد اقدام و متقاضیان نسبت به استقرار کانکس یا انباری در این مجموعه اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]