اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951006208005699

در پیامی از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت

بزرگداشت تاسیس نهضت سواد آموزی

کد: 13951006208005699

https://goo.gl/S0ymZn

، تهران , (اخبار رسمی): وزیرآموزش و پرورش به مناسبت 7 دی ماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام (ره) برای تاسیس نهضت سواد آموزی پیامی صادرکرد.

بزرگداشت تاسیس نهضت سواد آموزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام فخرالدین دانش آشیانی به شرح زیر است :

 خداوند حکیم در اولین پیام وحیانی به فرستاده ی برگزیده اش حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، از روی رحمت، فرمان «اقرا» صادر نمود که به نام پروردگار عالم، بخوانند و بیاموزند و بر همین اساس نقطه به نقطه آموزه های دین مبین اسلام، سرشار از برتری دانایی در زندگی انسان هاست.

رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) به تاسی از فرمان الهی و سیره و سنت پیامبر اعظم(ص)، از همان آغازین روزهای پیروزی و استقرار نظام، در پیامی تاریخی بر لزوم ایجاد یک نهضت پرشور همگانی، با قیام باسوادان و بسیج توده مردم و استفاده از همه فرصت ها، در جهت رفع جهل و بی‏سوادی تاکید فرمودند و با تاکید بر عبارت «ایران را مدرسه کنیم»، بر اهمیت آموزش همگانی و مداوم، و ترجیح آن بر مسائلی مانند بهداشت و مسکن، جلوه ای از نورِ پر فروغ اسلام ناب محمدی (ص) را درحرکتی مقدس و فرهنگی به نمایش گذاشتند.

حضور نیروهای انقلابی و تلاش بی وقفه ی دست اندرکاران و کارکنان زحمتکش و خدوم نهضت سوادآموزی از بدو تاسیس تا کنون و همکاری مردم، نهادهای فرهنگی و حمایت دولتمردان در بیش از سه دهه ی گذشته، دستاوردهای قابل توجهی به همراه داشته و موجب ارتقای چشمگیر شاخص با سوادی در کشور عزیزمان شده است به نحوی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیامی فرمودند: سواد آموزی بر بخش عظیمی از مردم ما حق حیات دارد.

اینجانب به مناسبت هفتم دی ماه، سالروز صدور فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی  مبنی برتأسیس نهضت سوادآموزی، به سهم خویش از تلاش و مجاهدت همکاران در سازمان نهضت سوادآموزی، اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی ، ائمه ی محترم جمعه و جماعات، مدیران و کارشناسان و آموزش دهندگان در استان ها و شهرستان ‏ها قدردانی می نمایم و توفیق این عزیزان را در جهت نیل به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران و وصول به هدف «محو بی سوادی در کشور» از خداوند منان خواستارم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش