اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951007208895757

پرویز سروری مطرح کرد

بدهی 18 هزار میلیاردی دولت به شهرداری تهران

کد: 13951007208895757

https://goo.gl/R59JLy

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت موجبات عدم توسعه حمل و نقل عمومی و متعاقب آن افزایش ترافیک و آلودگی هوا شده است و این یعنی نادیده گرفتن حقوق شهروندی و حق حیات .

بدهی 18 هزار میلیاردی دولت به شهرداری تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورا ی اسلامی شهر تهران پرویز سروری در سیصد و شانزدهمین جلسه شورا گفت: ریاست محترم جمهوری در هفته گذشته از حقوق شهروندی رونمایی کردند و اینکه باید این حقوق رعایت و پاسداری شود.
وی ادامه داد : این در حالی است که ما هر چقدر در موضوعات شهری پیشرفت کنیم حقوق شهروندی بیشتر جلوه گر می شود .
سروری افزود : اما سوال این است که آیا حقوق شهروندی بدون الزامات قانونی و بدون تضامن کافی محقق می شود ؟
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا تصریح کرد: آلودگی هوا امروز مردم را از پای درآورده ف خود من در یکی از بازدید ها در حکیمیه به واسطه آلودگی هوا قلبم به درد آمد و احساس کردم نزدیک است ایست قلبی کنم در چنین شرایطی باید پرسید آیا حق حیات جز حقوق شهروندی نیست .
وی افزود : آیا تنها در تبلیغات باید مدعی حقوق شهروندی بود آیا مردم تهران حق حیات دارند یا خیر؟ اگر دارند ، چرا پس الزامات قانونی در این خصوص انجام نمی شود؟!
سروری گفت: چرا دولت به وعده های خودش در خصوص تخصیص بودجه و اقدامات عملی نمی کند؟!
وی بیان داشت: چند مورد از بی‌توجهی دولت به آلودگی هوا این است که براساس قانون دولت باید سهم شهرداری‌ها از محل جرائم راهنمایی و رانندگی را پرداخت کند.
سروری یادآور شد: 1139 میلیارد تومان از تخلفات راهنمایی و رانندگی به شهرداری تهران باید پرداخت می‌شده که این مهم محقق نشده است.
وی یادآور شد: دولت باید 342 میلیارد تومان از محل تخفیفات بافت فرسوده، 1380 میلیارد تومان از محل یارانه اتوبوس، 5709 میلیارد تومان از محل سهم 50 درصدی دولت در ساخت مترو و 3928 میلیارد تومان از محل ساخت ایستگاه‌های مترو به شهرداری بپردازد که این امر محقق نشده است.
سروری افزود: با اعمال پرداخت 2 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی می‌توان گفت که دولت به شهرداری 18 هزار میلیارد تومان بدهکار است که این رقم سهم حمل و نقل عمومی است که اگر پرداخت می‌شد شاهد آلودگی هوا نبودیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه