اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209235811

ضیائی در جمع معاونین بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر عنوان کرد

ضرورت پررنگ‌کردن خدمات درمان اضطراری در داخل کشور

کد: 13951008209235811

https://goo.gl/lXcvYN

، تهران , (اخبار رسمی): خدمات درمان اضطراری نباید در داخل کشور کمرنگ شود؛ چراکه انتظار می‌رود هلال‌احمر در لحظات اولیه در محل حادثه مستقر شده و تیم‌های درمان اضطراری خود را با تجهیزات وارد عمل کند.

ضرورت پررنگ‌کردن خدمات درمان اضطراری در داخل کشور

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر؛  امیر محسن ضیائی ،رئیس جمعیت هلال احمر این خبر را اعلام کرد و با استناد به نتایج چند سال پیش یک نظر سنجی درباره جمعیت هلال‌احمر، گفت:  نتایج این نظرسنجی نشان داد که مردم هلال احمر را با دارو می‌شناسند و به عبارتی با دیدن نام هلال احمر،«دارو» تداعی می‌شود، زیرا موضوع دارو مساله بسیار مهمی برای مردم است.
وی امکانات دارویی جمعیت هلال‌احمر را منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: وظیفه ما ارائه خدمات بشردوستانه است، باید این نکته را جدی بگیریم و با هماهنگی سازمان تدارکات پزشکی، داروخانه‌ها، ستادهای استانی و شهرستانی خروجی مناسب و به نفع مردم ارائه شود.
خدمات هلال احمر باید بی نقص باشد
 ضیائی پیشنهاد داد: همچنین می توان واحدهای درمانی خارج کشور را به عنوان مراکز جمعیت هلال‌احمر ارتقا داد تا خدمات متنوع شده و فقط مربوط به درمان نباشد. به هر حال ارائه خدمات سلامت در خارج کشور ارزش‌های فرهنگی زیادی دارد، اما باید خدمات را به صورت مناسب و بدون اشکال ارائه کنیم و ارائه خدمت را به سطح استاندارد برسانیم.
یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها و اعطای اختیار به استان‌ها
رئیس جمعیت هلال احمر بر یکپارچه‌سازی آیین‌نامه‌ها تاکید کرد و خواستار ایجاد گفتمان در زمینه یکپارچه کردن آیین‌نامه‌ها و مطرح‌کردن بخش‌های لازم در شورای عالی جمعیت هلال‌احمر شد.
وی همچنین بر روان‌سازی انجام امور تاکید کرد و گفت: باید غیرمتمرکز عمل کرد و به استان‌ها اختیارات داد و در این زمینه ستاد هلال‌احمر نظارت بر امور را بر عهده بگیرد؛ لذا این سیاست را که نتیجه‌بخش خواهد بود، دنبال می‌کنیم و معتقدیم اگر نظارت تقویت شده و مستمر باشد؛ توام با نتایج قابل انتظار واقعی خواهد بود.
تاکید بر پایبندی به ارزش‌های هلال‌احمر
ضیائی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها باید بر مبنای ارزش‌های سازمانی هلال‌احمر انجام شود، اذعان کرد: بخشی از این راهبرد در راهبردهای سازمانی جمعیت هلال‌احمر نهفته است و جهت‌گیری کلی جمعیت هلال احمر را در 10 سال آینده مشخص می کند.
وی با بیان اینکه خدمات درمان اضطراری نباید در داخل کشور کمرنگ شود، گفت: از هلال‌احمر انتظار می‌رود که در لحظات اولیه در محل حادثه مستقر شده و تیم‌های درمان اضطراری خود را با تجهیزات وارد عمل کند؛ لذا باید بتوانیم ارائه خدمات درمانی در زمان اضطرار داشته باشیم؛ به طوریکه تیم‌ها آماده باشند و در زمان لازم، فراخوان شده و برای ارائه خدمت بروند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین دانش سازمانی مربوط به سلامت را که در مجموعه جمعیت هلال‌احمر وجود دارد، دستمایه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها دانست و تاکید کرد: جامعه از هلال‌احمر انتظاراتی دارد که باید برای پاسخگویی به مردم آنها را محقق سازد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه