اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209785606

سخنگوی رگولاتوری:

قطع یکطرفه سیم کارتهای بی هویت از امروز آغاز شد

کد: 13951008209785606

https://goo.gl/rgiXMj

، تهران , (اخبار رسمی): سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: با ارسال بالغ بر ۳۰ میلیون پیامک اطلاع رسانی به مشترکانی که سیم کارتهای آنها دارای نقص اطلاعات است، ارتباط این مشترکان از امروز به مرور قطع می شود.

قطع یکطرفه سیم کارتهای بی هویت از امروز آغاز شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،جهانگیر اسدی  با اشاره به مهلتی که به مشترکان سیم کارتهای بدون هویت و دارای نقص اطلاعات داده شد تا برای رفع مشکل ثبت هویتشان اقدام کنند، اظهار داشت: براساس مصوبه تنظیم مقررات و الزام شورای عالی فضای مجازی، این مشترکان تا اول دی ماه فرصت داشتند که نسبت به رفع مغایرت پرونده مالکیت سیم کارتهای خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: براساس تصمیم مجدد وزیر ارتباطات، باردیگر مهلت مجددی به این مشترکان داده شد و مقرر شد از نهم دی ماه قطع یکطرفه سیم کارتها آغاز شود.

اسدی با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون سیم کارت دارای نقص اطلاعات پرونده است افزود: با وجودی که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به ترتیب با ارسال ۲۰ میلیون و ۱۰ میلیون پیامک اطلاع رسانی به این مشترکان، نسبت به قطع ارتباط این سیم کارتها اطلاع رسانی کرده اند، قطع یکطرفه این سیم کارتها از امروز آغاز شده است.

سخنگوی رگولاتوری گفت: با وجود حجم سیم کارتهای دارای نقص اطلاعات، روزانه بالغ بر ۴۰۰ هزار سیم کارت از سوی هر یک از اپراتورهای موبایل به صورت یکطرفه قطع ارتباط می شود تا مالکان این سیم کارتها برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در فاصله اعلام شده برای تکمیل مشخصات مالکیت این سیم کارتها، بسیاری از مشترکان برای رفع مشکل مراجعه کرده اند و امید می رود با اطلاع رسانی های بیشتر و قطع یکطرفه سیم کارتها، سایر مشترکان نیز برای رفع مغایرت هویتشان اقدام کنند.

اسدی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت و دارای نقص اطلاعات مالکیت که از ۲ سال پیش آغاز شده، اجرایی می شود، تصریح کرد: بسیاری از این سیم کارتها بدون هویت نیستند و تنها دارای نقص اطلاعات هستند.

وی در مورد زمان قطع دوطرفه ارتباط این مشترکان تاکید کرد: در مورد زمان قطع ارتباط کامل این سیم کارتها، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

سخنگوی رگولاتوری درباره امکان تخلیه و مصادره خطوطی که به صورت کامل قطع ارتباط می شوند نیز گفت: فعلا در این مرحله تلاش براین است که مشترکان نسبت به رفع مغایرت پرونده هایشان اقدام کنند. اما به هر ترتیب، ضوابط مربوط به تخلیه و مصادره خطوط تلفن همراه مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید باشد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1382 و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی و اداره کل ارتباطات رادیویی وزارت متبوع تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات ارتباطی و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]