اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008210005811

"بهرفت"، مدلی برای بهبود رفتارهای ایمنی ترافیکی

کد: 13951008210005811

https://goo.gl/mS4rsZ

، تهران , (اخبار رسمی): با همکاری سازمان جوانان و یونیسف، مدل تغییر رفتارهای ایمنی ترافیکی طراحی و تدوین شد تا با فراهم کردن زمینه اجرا، این مدل ظرف به صورت ساختار سه ساله اجرایی شود.

"بهرفت"، مدلی برای بهبود رفتارهای ایمنی ترافیکی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در جلسه ای که برای معرفی طرح “بهرفت” برگزار شد، مسعود حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به همکاری های متعدد سازمان جوانان و یونیسف گفت: این همکاری ها رو به گسترش است و نتایج مثبتی در طرح ها و فعالیت های مختلف به دست آمده است.
وی در ادامه افزود: با تشکیل “کمپین نه به تصادفات جاده ای” در نوروز سال گذشته جوانان هلال احمری حرکت بزرگی انجام دادند و با گوشزدکردن عوامل تصادفات، مردم را حساس کردند و ابعاد کار تا جایی پیش رفت که اقشار مختلف جامعه و مسئولان با این طرح همراه شدند.
رئیس سازمان جوانان با تاکید براینکه براساس آمارها بیش از ۶۰ درصد تصادفات، به دلیل عامل انسانی رخ می دهد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا باتوجه به اهداف جمعیت هلال احمر مبنی بر حفظ جان و تامین سلامت انسان ها در کمک به ارتقای سلامت، گام برداریم.
در ادامه این جلسه امیر لـله گانی معاون دانشجویی و جوانان گفت: طرح “بهرفت” با هدف طراحی الگویی علمی برای کاهش تصادفات تدوین شده است تا باتوجه به ساختار کانونی سازمان جوانان، افراد را آموزش دهیم و شاهد تغییر رفتارهای آنان باشیم.
وی با بیان اینکه در نوروز گذشته بیش از ۲۰ هزار جوان به حدود ۵ میلیون مسافر در قالب “طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی” خدمات رسانی کرده اند، افزود: متاسفانه آمار تلفات جاده ای در کشور ما بسیار بالاست و همین موضوع سبب شد تا جدی تر وارد عمل شویم و برای کمک به ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش تصادفات جاده ای اقدام کنیم.
معاون دانشجویی و جوانان ادامه داد: “بهرفت” برای یک زمان سه ساله طراحی شده است که امیدواریم با همکاری ستاد خدمات سفر که سازمان جوانان نیز عضوی از این مجموعه است، بتوانیم همکاری های بیشتری دراین خصوص جذب کنیم.
پاکس، نماینده دفتر صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز که به عنوان همکار در تدوین طرح “بهرفت” در این جلسه حضور داشت ضمن تقدیر از تلاش های سازمان جوانان برای کاهش تصادفات جاده ای گفت: موضوع تصادفات بسیار با اهمیت است و خوشحالم و طرح پیش رو براساس مشارکت جوانان، خلاقیت آنان و ظرفیت های جمعیت هلال احمر تدوین شده است.
وی با اشاره به اهمیت تامین منابع مالی اجرای این طرح افزود: علاوه بر سازمان جوانان و یونیسف بایستی از ارگان های دیگر مانند شرکت های خودروسازی کمک بگیریم تا بتوانیم طرح را طی سه سال پیش ببریم.
نماینده دفتر یونیسف در ایران با تاکید بر اهمیت ارزیابی اجرای طرح و توجه به دستاوردهای آن خاطرنشان کرد: بررسی میزان تغییر رفتار ترافیکی رانندگان در یک منطقه یکی از ارزیابی های مهمی است که می توان برای فاز نهایی این طرح درنظر گرفت.
 روشن فکر، مجری طرح “بهرفت” نیز ضمن تشریح کامل موضوع و توضیح درباره نحوه اجرای آن گفت: همکاری جمعیت هلال احمر و یونیسف در این طرح بسیار ارزشمند است. توانمندسازی زیرمجموعه هلال احمر هدف نخست ماست و در گام بعد، این افراد با آموزش سایر گروه ها، اجرای طرح و ایده پردازی و اصلاح ساختار نقش آفرینی خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه