اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951010210515699

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش :

دانش آموزان باید مهارت با هم زیستن را فراگیرند

کد: 13951010210515699

https://goo.gl/YogDFM

، تهران , (اخبار رسمی): فرا گرفتن مهارت باهم زیستن یکی از اهداف آموزش و پرورش است .

دانش آموزان باید مهارت با هم زیستن را فراگیرند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عبدالرسول عمادی،رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در مراسم معارفه سرپرست جدید آموزش و پرورش استان لرستان و تکریم مدیرکل سابق، اظهارکرد: تغییر و تحول درآموزش‌وپرورش به معنای جاری کردن جریان گسترده‌ای از علایق و استفاده از همه توانمندی‌هایی است که دردستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش ‌و پرورش دانش آموزان در مرحله نخست کارخانواده است تا به فرزندان خود راه و رسم زندگی را بیاموزند، اظهارکرد: «آموزش و دانستن»، «آموزش برای عمل کردن » ، «آموزش برای زیستن» و «آموزش برای باهم زیستن» ، چهار مرحله آموزش ‌و پرورش رسمی در سازمان علمی فرهنگی یونسکو است.

او زیست بهتر و مسالمت جمعی را از اهداف آموزش ‌و پرورش رسمی خواند و خاطرنشان کرد: عدالت اقتصادی و اجتماعی از این نگاه سرچشمه می گیرد، بنابراین باید فرزندان خود را صرفاً نه برای دانستن، عمل کردن و زیستن بلکه باید برای باهم زیستن تربیت کنیم.

عمادی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم که باهم زندگی کنیم، باهم باشیم و توانایی و داشته‌های خود را با یکدیگر سهیم شویم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش به وجود خیران علمی در یکی از مناطق محروم جنوبی کشور اشاره کرد و افزود : وجود خیر علمی نشان از مشارکت در ارتقای سطح علوم نقاط مختلف کشور را دارد تا به دانش آموزان باهم زیستن  را یاد بدهیم.  

در پایان،  عمادی  از خدمات ارزنده کریمی فر،  مدیرکل سابق آموزش و پرورش لرستان تقدیر کرد و با اشاره به توانمندی های دریکوند، مدیرکل جدید این استان یادآور شد: لرستان استعدادهای بالقوه‌ای دارد  که با تعامل و همفکری فرهنگیان و برنامه های هدفمند، این استعدادها به شکوفایی خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش