اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951010210555423

فتاح خبر داد

تامین مسکن مددجویان تا ۵ سال آینده محقق می شود

کد: 13951010210555423

https://goo.gl/lAH42C

، تهران , (اخبار رسمی): در صدد هستیم مددجویان کمیته امداد پالایش شوند ، نه اینکه کاهش یابند و باید تلاش کنیم با خودکفا شدن مددجویان، به حمایت این نهاد نیازی نداشته باشند و از چرخه حمایتی خارج شوند تا افراد مستحق تری زیر چتر حمایتی این نهاد قرار گیرند؛کمیته امداد باید محلی موقت برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان باشد.

تامین مسکن مددجویان تا ۵ سال آینده محقق می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در این دیدار با بیان اینکه برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در مرکز جلساتی با بانک‌ها داشته‌ایم،این خبر را اعلام کردو گفت: خوشبختانه روند رضایت‌بخش است و پیش‌بینی ما تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در این استان است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه هم اکنون کمیته امداد به سمت تغییر در فعالیت ها و اجرای برنامه ها متناسب با شرایط جامعه و مردم حرکت می کند، گفت: تغییرات در روند فعالیت ها و به روز رسانی روشهای مشارکتی سبب پیشرفت در کار می شود و این تغییر باید براساس ذائقه و سلیقه مردم شکل بگیرد تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.
فتاح در ادامه به با اشاره به راه اندازی پرداخت صدقات به صورت پیامکی اشاره کرد و افزود: الکترونیکی شدن پرداخت صدقات و راه اندازی سامانه صدقات تلفنی و استفاده از روش های جدید از جمله فعالیت هایی به شمار می آید که در این زمینه انجام شده و به کاهش هزینه های اجرایی و البته افزایش درآمدها منجر شده است و تا کنون یک میلیون نفر از مردم از طریق پیامک صدقات خود را پرداخت می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از مددجویان کمیته امداد مسکن ندارند، بیان کرد: در تلاش هستیم در یک فرآیند مناسب و برنامه‌ریزی شده حداکثر ظرف ۵ سال نیاز مسکن این مددجویان را تامین کنیم؛ همکاری و مشارکت استاندارها و مسئولان استانی در بحث واگذاری زمین جهت ساخت مسکن مددجویی امری ضروری است؛ با توجه به زمین های درنظر گرفته شده برای مددجویان کردستانی که از طریق استانداری و ادارات مربوطه انجام شده است ، جهت ساخت واحدهای مسکونی مددجویی باید کارهای اجرایی و مقدماتی آن انجام شود و اعتبارات نیز اختصاص یابد تا در سال ۹۶ ساخت آن آغاز شود.
* تغییر در فعالیت ها و اجرای برنامه های کمیته امداد متناسب با شرایط جامعه باشد
در ادامه این سفر، رئیس کمیته امداد در جلسه شورای مدیران و معاونان کمیته امداد کردستان با بیان اینکه مشارکت مردم در کارهای خیر و برنامه های این نهاد نشان از اعتماد عمومی به این نهاد دارد،افزود: افزایش کمک های مردمی نشان دهنده افزایش اعتماد مردمی به کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه کار امدادگری و کمک به نیازمندان فعالیتی بزرگ و ارزشمندی محسوب می شود، افزود: ارائه خدمات مسکن، جهیزیه، درمان، تحصیل، اشتغال و سایر خدمات این نهاد در نهایت منجر به گره گشایی کار نیازمندان می شود و تمامی خدمات کمیته امداد برای نیازمندان حیاتی و مهم هستند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه کاهش جامعه مددجویی هدف ما در این نهاد نیست، افزود: در صدد هستیم مددجویان کمیته امداد پالایش شوند ، نه اینکه کاهش یابند و باید تلاش کنیم با خودکفا شدن مددجویان، به حمایت این نهاد نیازی نداشته باشند و از چرخه حمایتی خارج شوند تا افراد مستحق تری زیر چتر حمایتی این نهاد قرار گیرند؛کمیته امداد باید محلی موقت برای رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان باشد
فتاح با بیان اینکه بالا بودن آمار جامعه مددجویی افتخار نیست، افزود: کاهش آماری نیازمندان و رفع مشکلات اقشار ضعیف و کم درآمد و تلاش برای خودکفا شدن و خروج عزت مندانه مددجویان از چرخه حمایت امداد، از هنر مدیران این نهاد است.
وی در ادامه با بیان اینکه هزینه های کمیته امداد باید کاهش و نسبت درآمد دولتی و مشارکتی مردم تغییر کند، گفت: توسعه مراکز نیکوکاری و استفاده از ظرفیت معتمدان و خیران برای رفع نیازمندی های مددجویان و افراد نیازمند می تواند تاثیر گذار باشد که در این جهت ارتباط و نگهداشت حامیان نیز امری ضروری است.
فتاح در ادامه با بیان اینکه ارتباط خوبی با مجموعه دولت، استاندارها، روحانیون و مسئولان داریم، اظهار کرد:با نگاه مشترک، همدلی، ارتباط و هوشمندی که وجود دارد، تمامی مشکلات پیش رو برطرف خواهد شد و اقدامات موثری برای رفع مشکلات نیازمندان انجام خواهد شد.
رئیس کمیته امداد در پایان با اشاره به توجه به مسائل فرهنگی مددجویان گفت: تلاش بر این است تمامی خدمات کمیته امداد پیوست فرهنگی داشته باشد، چراکه تمامی خدمات این نهاد دارای ریشه فرهنگی و مذهبی است و جهت رسیدن به تحول فرهنگی باید رفتار با مددجویان تغییر کند، تمامی امدادگران باید در کنار خدمات این نهاد به تکریم مددجویان توجه داشته باشند.
 فتاح پس از دیدار با استاندار کردستان، باهدف تکریم و بررسی مشکلات اقتصادی، معیشتی و تسریع در روند خدمت رسانی به مددجویان از چند خانواده تحت حمایت این نهاد در شهر سنندج دیدار و بر تسریع در خدمات رسانی و حل مشکلات این خانواده ها تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی