تئاتر خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

کد: 13951011210876015

https://goo.gl/RlLTKw

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران (خاوران) برگزار می شود.

تئاتر خاوران میزبان سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با بیان اینکه  شهر تهران با وجود سالن های متعدد فاقد یک مرکز حرفه ای تئاتر بود ، گفت: بنابراین ایجاد یک مرکز حرفه ای برای تئاتر در شهر تهران در راستای تأمین بخشی از سرانه فرهنگی و سالن نمایش، ایجاد مرکزی برای برگزاری نمایش و تئاتر در سطح شهر تهران ضرورت داشت، به همین دلیل ساخت پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران  مسئولیت ساخت سالن های تئاتری و فضاهای فرهنگی در سطح شهر تهران را بر عهده دارد، گفت:امیدواریم با فعال شدن پردیس تئاتر خاوران به رشد و فراگیر شدن تئاتر در بین همه شهروندان کمک کنیم.

جعفری با بیان اینکه در دوران مدیریت اخیر شهری طرح احداث بزرگ‌ترین تئاتر حرفه‌ای کشور روی میز مدیران قرار گرفت، گفت: به همین دلیل بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای کشور در جنوب شرق پایتخت و در منطقه 15 احداث شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات عمرانی مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران که در زمینی به مساحت 25 هزار و 200 مترمربع و با زیربنای 16 هزار و 330 مترمربع جنب فرهنگسرای خاوران قرار گرفته به پایان رسیده و این مرکز به زودی و همزمان با سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به اینکه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران (خاوران) به منظور رفع نیاز هنرمندان به مرکزی حرفه‌ای و همچنین نیاز مناطق جنوبی شهر در امور فرهنگی و هنری ساخته شده است، گفت: امیدواریم با تولید محتواهای غنی و قوی، خلأ های موجود در حوزه تئاتر تجربی و عروسکی را نیز رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه احداث بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران در جنوب پایتخت یکی از اساسی‌ترین اقداماتی است که توسط شهرداری تهران به انجام رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه پردیس تئاتر حرفه‌ای تهران به پیشرفت صد درصدی رسیده و به زودی از طریق این مجموعه فرهنگی و هنری، شاهد رونق اقتصادی در جنوب شهر تهران خواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه سیاست شهردار تهران در این سال‌ها کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر است، افزود: احداث این مجموعه در جنوب تهران مورد نیاز بود و با توجه به تجهیزاتی که این مرکز دارد مطمئنا با بهره‌برداری از پردیس تئاتر حرفه‌ای تهران کارگردانان، استادان و به‌ ویژه هنرجویان رشته تئاتر می‌توانند در این فضا به خوبی فعالیت کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران امکانات گسترده فنی و تخصصی پردیس تئاتر حرفه ای خاوران می‌تواند نظر هر هنرمند و علاقه‌ مند به تئاتر را جلب کند، بنابراین انتظار می‌رود که تئاتر تجربی کشور مورد توجه قرار گرفته و استعدادهای مفید در حوزه تئاتر در این مجموعه فرهنگی و هنر ی به نمایش درآید.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سالن اجرای موسیقی گروهی در مرکز تئاتر تهران قرار دارد ،افزود: بر اساس محاسبات آکوستیک تعبیه شده در این سالن، امکان برگزاری بزرگ‌ ترین اجراهای موسیقی گروهی و ارکسترال نیز در این مرکز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، در خصوص بخش‌های تشکیل‌دهنده مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران، اظهار کرد: این مرکز یک سالن اصلی و 6 بلک باکس دارد که یکی از این بلک باکس‌ها، مخصوص اجرای تئاتر عروسکی و پخش فیلم است.

 وی با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران دارای یک سالن اصلی با گنجایش هزار نفر و 4 سالن نمایش تجربی با گنجایش 150 نفر است، افزود: سالن «نمایش عروسکی» آن نیز در هر اجرا میزبان 120 نفر از علاقه‌مندان خواهد بود.

پردیس تئاتر حرفه ای شهر (خاوران) یکی از مراکز اصلی و مهم تئاتر کشور است که قابلیت اجرایی چندین نمایش همزمان در آن امکان پذیر خواهد بود.

موقعیت قرارگیری مرکز تئاتر حرفه ای به گونه ای است که با توجه به نزدیکی به اتوبان افسریه ـ خاوران   برخلاف سایر مجموعه هایی از این دست به راحتی دسترسی مناسب سواره از شمال و جنوب شهر را داراست. فضای باز موجود و همچنین فضاهای فرهنگسرای خاوران پارکینگ مورد نیاز مجموعه را تأمین می کنند. 

پردیس تئاتر حرفه ای تهران با امکانات تخصصی و حرفه ای و ماشینری صحنه، همچنین با توجه محاسبات و اجرای آکوستیک ویژه امکان اجرای موسیقی ارکسترال و سمفونیک و موسیقی کلاسیک و پاپ به شکل کاملاً حرفه ای در نظر گرفته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سینما و تئاتر