اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211475757

رحمت اله حافظی :

نگاه سیاسی به ترافیک و آلودگی هوا ظلم به مردم است

کد: 13951012211475757

https://goo.gl/5C9YE5

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: ایجاد شائبه سیاسی در موضوع ترافیک و آلودگی هوا ظلم به مردم است و هرکس که این کار را انجام دهد به مردم خیانت کرده است.

نگاه سیاسی به ترافیک و آلودگی هوا ظلم به مردم است

به گزارش اخبار رسمی ببه نقل از  اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، رحمت اله حافظی صبح امروز به جمع خبرنگاران آمد تا به ارائه گزارشی از عملکرد خود در شورای شهر تهران و ریاست بر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بپردازد.
وی در ابتدا به موضوع بودجه در شهر اشاره کرد و گفت: اهمیت پرداختن به این موضوع از آنجا سرچشمه می گیرد که سلامت اداری و مالی یکی از ابعاد سلامت است و از طرفی دیگر بسیاری از نارسایی ها در ساختار و ترکیب بودجه شکل می گیرد و با اصلاح آن می توان این نارسایی ها را کاهش داد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری یک از مشکلات در خصوص بودجه شهرداری را سقف افسار گسیخته آن دانست و ادامه داد: برخی اسرار بر افزایش سالانه این سقف داشتند که خوشبختانه در سالجاری با انجام رایزنی ها جلوی شیب افزایشی این بودجه مدیریت شده و کاهش یافت.
حافظی تصریح کرد: شهر تهران در حدود 6 هزار میلیارد تومان درآمد پایدار دارد و همزمان با آن برای رفع نیازهای ضروری خود برای اداره شهر در موضوعات جاری، مصرفی و نگهداشت نیز باید در حدود 6 هزار میلیارد تومان هزینه کند.
وی با انتقاد از تصویب ارقامی نجومی برای اداره شهر برای یک سال تشریح کرد: برای سال 95 بودجه مصوب شهر تهران 17 هزار و 800 میلیارد تومان بود و در تبصره ها نیز 20 هزار میلیارد تومان مازاد بر این بودجه فضا ایجاد شده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: در نظر گرفتن بودجه ای 37 هزار میلیارد تومانی برای شهری که تنها 6 هزار میلیارد تومان ظرفیت دارد سبب می شود که شیره شهر کشیده شده و پایه ها و ساختارهای شهر فرو بریزد.
حافظی ادامه داد: در سال 93 بیش از 4 هزار میلیارد تومان از بودجه 15 هزار میلیارد تومانی شهرداری حاصل تغییر کاربری و فروش تراکم مازاد بر حد مجاز ،تامین شد و این رقم در سال 94 که سقف بودجه به بیش از 17 هزار میلیارد تومان تصویب شد به 7 هزار و 245 میلیارد تومان رسید و در سالجاری نیز باید 7 هزار و 900 میلیارد تومان از بودجه از همین محل تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه ریشه ناکارآمدی شهرداری در این فضا رخ داده و پایه های شهر در چنین شرایطی فرو می ریزد، گفت: در طول 4 سال گذشته سهم عمده درآمد های شهری به ساخت اتوبان ها اختصاص داده شده است و جای سوال دارد که آیا این کار توانسته است مشکلات شهر را برطرف کند؟!
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین از در اختیار خبرنگاران قرار دادن گزارش تلفیق و صورت های مالی آن خبر داد و اظهار داشت: مردم شهر صاحبان منابعی هستند که شهرداری برای اجرای اقدامات خود در شهر در اختیار دارد و پیشنهاد می شود که خبرنگاران به بیان تک تک بند های این گزارش به صورت کاملا کارشناسی بپردازند.
حافظی تاکید کرد: این گزارش توسط حسابرس قانونی شورا تهیه شده است و چیزی نیست که بتوان به آن خدشه وارد کرد و مسئولین مخاطب آن نیز می توانند از خود دفاع کنند.
وی در ادامه به بیان قوانین مرتبط به پلیس راهور اشاره و با خواندن تک تک بندهای قانون در خصوص راهنمایی و رانندگی و ارتباطات تعریف شده آن با شهرداری اظهار داشت: قانون به شهرداری مجوز استقرار ذیحساب داده و راهنمایی و رانندگی را ملزم به اجرای سیاست های شهری کرده و مرجعی برای رسیدگی به اختلافات شهرداری با این نیرو قرار داده است و همچنین انتخاب رئیس آن را با نظر رئیس نیروی انتظامی و با هماهنگی با شهرداری تعیین کرده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: با وجود چنین قوانینی انتظار بر این بود که دوستان به جای انکار موضوعات اخیر مروری بر قوانین می کردند؛ آنها اعتقاد داشتند که پلیس ساختار مستقل دارد که بر اساس قانون چنین چیزی نیست و رئیس راهنمایی و رانندگی باید با هماهنگی شهرداری تغییر کند.
حافظی در توضیح استفاده از کلمه "فشار" در خصوص جابه جایی رئیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: رئیس راهنمایی و رانندگی با فشار شهردار تهران تغییر کرد و برای استفاده از این کلمه استدلالاتی وجود داشته که در صورت لزوم در مراجع قضائی نیز قابل بیان است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: در مباحث کارشناسی نباید با قوه قهریه با افراد برخورد کرد و باید طرفین با مجاب کردن یکدیگر به تفاهم برسند تا بتوانند مشکل را حل کنند.
حافظی تاکید کرد: با مشاهده اینگونه رفتارها واکنش هایی در بدنه رخ می دهد که واکنش های مناسبی نیست و در نهایت فشار را به مردم شهر وارد می کند.
وی در ادامه به مصوبه مجلس برای سازمان ها و شرکت ها اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اساسنامه شرکت ها باید به تصویب شورای شهر تهران رسیده و سپس توسط وزیر کشور تائید شود این در حالی است که برخی از سازمان ها و شرکت ها که می خواستند از قوانین عدول کنندبه جای طی کردن این مسیر، اساسنامه را در شورای همان سازمان به تصویب رساندند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به سازمان مدیریت بحران و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران به عنوان شرکت هایی که مسیر قانونی را طی نکرده اند از وجود 6 سازمان وشرکت در شهرداری با چنین شرایطی خبر داد و تاکید کرد: بر اساس ضوابط موجود اگر مسیر قانونی طی نشود باید سازمان و یا شرکت بر اساس آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری اداره شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص گرایش سیاسی خود، اعلام کرد: حافظی اصولگراست و در این موضوع هیچ شکی نیست ضمن اینکه اصولگرا بودن را هم اصولگرایان تندرو تعیین نمی کنند.
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: تندروی ها در جناح های سیاسی چپ و راست باعث آسیب رسیدن به مردم و سلب اعتماد عمومی می شود و انتظار بر این است که تصمیم گیری ها بر اساس عقل انجام شود.
حافظی اعلام کرد: من سه خط قرمز برای خود دارم که عبارتند از "اصل نظام"، "رهبری" و "منافع مردم" و تصمیم گیری هایم نیز بر اساس این سه خط است.
وی اظهار داشت: نباید عملکرد برخی مدیران را به کل نظام گره بزنیم چرا که نظامی که بر پایه های دینی و خون شهدا بنا شده است فراتر از آن است که با چنین موضوعاتی مخدوش شود.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: من به عنوان نماینده مردم باید از نظام دفاع کنم و عملکردی در چارچوب نظرات رهبری داشته باشم و مطالبه ایشان در حال حاضر مبارزه با فساد است و عملکرد من نیز بر همین اساس است.
حافظی اظهار داشت: آنان که موضوع فشار سیاسی را مطرح می کنند در حقیقت فرار رو به جلو می کنند.
وی در خصوص روش عملکردی خود در شورای شهر تهران گفت: در شورا موضوعات بر اساس قانون پیگیری شده و در صورت نرسیدن به نتیجه موضوعات به مراجع نظارتی منعکس می شود.
وی ادامه داد: از طرفی از تمامی اعضای شورای شهر انتظار نمی رود که در همه موضوعات اشراف داشته باشند اما نباید با فشار تصمیمی در شورای شهر گرفته شود که رخ دادن این اتفاق بتواند شرایطی همچون واگذاری شهر آفتاب و شهروند به بانک شهر را که پس از تصویب واکنش بانک مرکزی را در بر داشت را ایجاد کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بر ضرورت خشکاندن ریشه های فساد تاکید کرد و گفت: اینکه از بیرون موضوع اصلاح طلب بودن و یا اصولگرا بودن در شورا مطرح می شود در داخل چنین چیزی نیست و در واقع دسته بندی به اینگونه است که برخی بر پایمال کردن حق مردم، چشم خود را می بندند، عده ای نمی فهمند و عده ای این موضوع را بر نمی تابند و این موضوع است که نمی توانند جهت گیری حافظی را درک کنند.
حافظی در خصوص موضوع هشتک در فضای مجازی که برای زندانی که اعتصاب غذا کرده است و ممکن است موجب رد صلاحیت وی برای ورود به انتخابات شورا، اظهار داشت: اگر من ورزشکار، روحانی و یا یک معمار بودم این موضوع می توانست صادق باشد اما من یک پزشک هستم و از مصونیت شغلی پزشکی برخوردارم.
وی تصریح کرد: پیش از اینکه یک اعدامی برای اجرای حکم به محل اعدام اعزام شود ابتدا پزشک وی را معاینه می کند تا مطمئن شوند که از مشکلی رنج نمی برد و حتی اگر منفور ترین آدم همچون نتانیاهو در جلوی چشم من به عنوان پزشک دچار عارضه پزشکی شود من به عنوان یک پزشک مسئولیت دارم تا اقدامات پزشکی را بدون درنظر گرفتن تمامی موضوعات انجام دهم.
وی تاکید کرد: قطعا نجات جان یک انسان به عنوان یک پزشک برای من مهم است و من به عنوان یک پزشک که همزمان مسئولیت نمایندگی شهروندان در رساندن نظرات آنها به دستگاههای حکومتی را دارم این کار را انجام داده ام و در مجلس شورای اسلامی نیز پزشکانی وجود دارند که آنها نیز می توانند این کار را انجام دهند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار داشت: از طرفی محکومیت این فرد 15 سال است و نه مرگ وی و احیای جان یک انسان مسئولیتی است که یک پزشک بر عهده دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه