اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211915699

شناسایی 30 هزار محصل دیرآموز در کشور

کد: 13951012211915699

https://goo.gl/D62PJT

، تهران , (اخبار رسمی): حدود 1800دانش آموز اوتیستیک امسال در بیش از 25مدرسه کشور تحصیل می کنند و حدود 30 هزار دانش آموز دیرآموز نیز شناسایی شده اند.

شناسایی 30 هزار محصل دیرآموز در کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،مجید قدمی،رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به وجود مدارس خاص اوتیسم در شهرهای بزرگ کشور، اظهارکرد: برخی از دانش آموزان اوتیستیک در این مدارس تحصیل می کنند اما در اکثر شهرها، این دانش آموزان در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به استفاده از ابزارهای جدید تشخیصی، برای شناسایی دقیق تر دانش آموزان اوتیستیک اشاره و تصریح کرد: تلاش کردیم که امکانات لازم برای انتقال دانش روز به معلمان همه گروه های دانش آموزی با نیازهای ویژه را فراهم کنیم ودر این برنامه ریزی ها، آموزش مربیان و معلمان 2 گروه از دانش آموزان؛ طیف اوتیستیک و چند معلولیتی را در اولویت قراردادیم.

وی با اشاره به تولید محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان اوتیستیک افزود: براین اساس کارگاه های آموزشی با هدف ارائه آخرین اطلاعات و آموزش مربیان و راهنمایی والدین دانش آموزان اوتیستیک برگزار می شود.

قدمی گفت: باتوجه به طیف دانش آموزان اوتیستیک، سهمیه ای برای آموزش مربیان هر استان پیش بینی کردیم که این دوره های آموزشی با همکاری متخصصان و استادان دانشگاه برگزار می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به تولید راهنمای آموزشی برای معلمان دانش آموزان عادی با هدف شناخت چگونگی آموزش و برخورد با دانش آموزان دیرآموز افزود: در این راهنما، تفاوت فرایند یادگیری دانش آموزان دیرآموز با دانش آموزان عادی و نقش معلم در یادگیری دانش آموزان دیرآموز مطرح شده است.

وی اظهارکرد: به دلیل توزیع پراکنده دانش آموزان دیرآموز در سطح مدارس و محدودیت ارائه آموزش های لازم به حدود 400هزار معلم، لوح های فشرده آموزشی درباره نحوه آموزش به دانش آموزان دیرآموز تولید و توزیع شده و در اختیار معلمان قرار گرفته که این مربیان در صورت نیاز می توانند با مراجعه به این لوح فشرده پاسخ سوالاتشان را دریافت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش