اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012212106755

تسهیل ورود شرکت های آی تی به بازار فرابورس

کد: 13951012212106755

https://goo.gl/Kasyxr

، تهران , (اخبار رسمی): پیروی اجرای قانون اخیر شرکت فرابورس به منظور تسهیل ورود بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به بازار سرمایه، سازمان نظام صنفی رایانه ای پیگیری های مستمری با این شرکت انجام داد تا فرصت ویژه ای به منظور حضور شرکت های ICT در فرابورس و تامین منابع مالی برای آنها فراهم شود.

تسهیل ورود شرکت های آی تی به بازار فرابورس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، در این نشست که با حضور ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، باقر بحری، نائب رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، علی آذرکار عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان و اصغر رضانژاد عضو هیات مدیره و دبیر سازمان و جمع خبرنگاران  تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، اقتصاد و بازار سرمایه برگزار شد، کلیات، اهداف و برنامه های پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، پنجمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را با موضوع "کنترل‏های داخلی ومدیریت ریسک"از ساعت 8 صبح الی 16 روز چهارشنبه 15 ام دی ماه 1395 در سالن همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار می کند.
همکاری سازمان و فرابورس به منظور تسهیل ورود شرکت های IT به فرابورس
ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای و رئیس پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات دراین مراسم  گفت: امسال همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در دو بخش، موضوع کنترل های داخلی و مدیریت ریسک را در مباحث بانکداری و بورس، مورد بررسی قرار می دهد.
سعادت درخصوص برنامه ویژه این همایش ادامه داد: در نوبت بعدازظهر همایش ،یک نشست تخصصیبه منظور بررسی چالش ها و راه کارهای ورود شرکت های IT به بازار فرابورس با حضورمدیرعامل و مدیران شرکت فرابورس،مدیران شرکت های فناوری اطلاعات و نمایندگان شرکت های نوپا و متوسط IT برگزار می شود.
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، در این نشست شرایط جدید ورود شرکت های کوچک و متوسط به بازارسرمایه مطرح می شود. شرکت های عضو سازمان می توانند با حضور در این نشست آمادگی خود VH برای ورود به بازار سرمایه بررسی کنند.
انعقاد تفاهم نامه با فرابورس
سعادت درخصوص تفاهم صورت گرفته میان سازمان نظام صنفی رایانه ای و شرکت فرابورس گفت: پیروی اجرای قانون اخیر شرکت فرابورس به منظور تسهیل ورود بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط به بازار سرمایه، سازمان نظام صنفی رایانه ای پیگیری های مستمری با این شرکت انجام داد تا فرصت ویژه ای به منظور حضور شرکت های ICT در فرابورس و تامین منابع مالی برای آنها فراهم شود.
او دراین خصوص ادامه داد:تا پیش از این شرایط ورود به بازار سرمایه، بسیار پیچیده و سخت بود وبه همین دلیل حضور در فرابورس چندان منطبق با شرایط شرکت های فعال در صنعت فناوری اطلاعات نبودکه خوشبختانه از طریق قانون جدید فرابورس و همکاری نزدیک با سازمان، شرایط مهیا شده است.
به گفته سعادت، تابلوی جدیدی به نام SME ها در بازار فرابورس ایجاد شده که برای ورود همه صنایع چارچوب های خود را دارد اما خوشبختانه این چارچوب ها بیشترین انطباق را با صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به مزایای تفاهم  با شرکت فرابورسادامه داد: سازمان نظام صنفی رایانه ای به عنوان متولی رسمی این صنعت در بخش خصوصی  از طریق این تفاهم نامه و حضور رسمی در کمیته ارزیاب فرابورس، به دنبال تسهیل و تسریع  ورود شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات به بازار فرابورس است.
سعادت در این رابطه ادامه داد:براین اساس، نماینده در کمیته ارزیاب فرابروس حضور خواهد داشت تا با توجه به آگاهی و شناخت کافی از شرکت های فناوری اطلاعات،تقاضای  فعالانICT را برای ورود به فرابورس مورد بررسی قرار داده و این فرایند را تسهیل کند.
طبق اعلام رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای، براساس این تفاهم نامه، آگاهی بخشی و آموزش شرکت های فناوری اطلاعات برای ورود به فرابورس از دیگر رسالت های سازمان در همکاری نزدیک با فرابورس است.
سعادت با اشاره به رشد چشم گیر شرکت های فناوری اطلاعات جهان از طریق بازار سرمایه گفت:در دنیا  بسیاری از شرکت های کوچک فناوری اطلاعات در قالب استارتاپ فعالیت خود را آغاز می کنند و بعد از مدتی فعالیت، می توانند وارد بازار بورس شوند و از طریق بورس تامین منابع کنند؛ به همین دلیل ما  رشد های  چشم گیری را در این صنعت شاهد هستیم.
اهمیت "مدیریت ریسک و کنترل های داخلی" در نظام بانکداری و بازار سرمایه
علی آذرکار، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات و دبیر شورای سیاست گذاری پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعاتبا اشاره به تاریخچه برگزاری دوره های مختلف همایش و اهداف همایش پنجم گفت: طی چهار دوره پیشین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات تلاش کردیم ارکان حاکمیت فناوری اطلاعات را با ذکر مثال ها و تجارب مختلف در نهادها و سازمان ها معرفی و تشریح کنیم.
آذرکار دراین رابطه ادامه داد: موضوع امسال همایش، کنترل های داخلیو مدیریت ریسک است و به مجموعه سازکارها و عواملی گفته می شود که شرکت ها درون خود ایجاد می کنند تااز تحقق اهداف کسب و کار خود اطمینان حاصل کنند.
دبیر شورای سیاسگذاری همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت IT در تحقق اهداف سازمان ها وشرکت ها گفت: فناوری اطلاعات نقش اثرگذاری در تحقق اهداف هر کسب و کاری دارد و قطعا موضوع مدیریت ریسک نیازمند کنترل های داخلی توسط  فناوری اطلاعات است که به تفسیر در این همایش مطرح می شود.
او درخصوص نقش برجسته فناوری اطلاعات در دو حوزه بانکداری و بورس گفت: تمرکز پنجمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات بر موضوع بانکداری و بورس است و به جرات می توان گفتنقش فناوری اطلاعات و توانمندساز بودن آندر این دو حوزه طی سال های اخیر بسیار پررنگ شده است
 به گفته آذرکار، اغلب زیرساخت ها و راهبردهای بانک ها بر فناوری اطلاعات استوار است و نقش اساسی را در تحقق اهداف بانک ها بر عهده دارد. قطعا کنترل هایی که در این سطح باید اتفاق بیافتد بسیار حیاتی است و موضوع مدیریت ریسک از این جهت در حوزه بانکداری و بورس اهمیت ویژه ای می یابد.
دبیر شورای سیاست گذاری پنجمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات ادامه داد: در این همایش تجارب مختلف بانک ها و نهادهای مختلف از بکارگیری راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در بحث مدیریت ریسک و کنترل های داخلی مطرح خواهد شد و مقالاتی از سوی بانک ها در ارتباط با پیاده سازی مدیریت ریسک به کمک ابزارهای فناوری اطلاعات طرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از تیرماه سال 1384 براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای اسلامی) و آیین نامه مصوب هیات وزیران (مصوب 24/4/1383) فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]