اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012212125763

از محل هدفمندی یارانه ها برای صیادان استان مازندران

وعده پرداخت حق بیمه صیادان اجرایی نشد

کد: 13951012212125763

https://goo.gl/qTp3Hw

، تهران , (اخبار رسمی): نشست تخصصی بررسی وضعیت بیمه، سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادان مازندران در نشست مشترک مدیران کل شیلات، تأمین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های صیادی استان برگزار شد.

وعده پرداخت حق بیمه صیادان اجرایی نشد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، رستمی مدیر کل شیلات استان با اعلام این مطلب که درحال حاضر۱۲۰ تشکل صیادی درقالب ۲ اتحادیه شامل ۵۴ تعاونی صیادی پره، ۴۴ شرکت کیلکا و ۲۰ شرکت خاویاری با جمعیتی حدود ۴۲۰۰ نفر ساماندهی شدند که ۷۵درصد صید کیلکا و ۴۳درصد صید ماهیان استخوانی (پره) دراستان توسط این تشکل‌ها انجام می‌پذیرد گفت: با توجه به کاهش صید ماهیان استخوانی و بالتبع درآمد صیادان، هیئت محترم دولت به منظور جبران بخشی از مشکلات جامعه صیادان درسال ۱۳۸۷ تأمین و پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه صیادان از محل هدفمندی یارانه‌ها را تصویب نموده که تاکنون برای صیادان استان مازندران اجرایی نشده است که دراین راستا بمنظور تشریک مساعی و یافتن راه حل‌های اجرایی آن نشست مشترکی با حضور مدیران کل تأمین اجتماعی و تعاون، کارو رفاه اجتماعی و همچنین هیئت مدیره‌های اتحادیه صیادی استان درمحل این اداره کل برگزار شد. 

رستمی با اشاره به اینکه ۱۵درصد تولید ناخالص ملی استان مربوط به فعالیت‌های شیلاتی است، جایگاه شیلات استان را درشاخص فعالیت‌های اقتصادی استان مهم دانست و توجه مسوولین را جهت حمایت از این قشر زحمت کش جامعه خواستارشد. 

لازم بذکراست درادامه این نشست دو موضوع تقلیل نرخ بیمه براساس مصوبه دولت و نیز سخت و زیان آوربودن شغل صیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و محمودی مدیرکل تأمین اجتماعی و اصغری مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان ضمن اذعان به اینکه صیادان استان درشرایط سخت فعالیت می‌کنند، برهمکاری با شیلات استان درجهت پیگیری حل موضوع سخت و زیان آوردن شغل صیادی و نیز اجرائی شدن مصوبه دولت دراین زمینه از طریق مراجع قانونی تأکید کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی