اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013212665811

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

معرفی فاکتورهای دستیابی به جامعه ایمن و تاب آور

کد: 13951013212665811

https://goo.gl/TM1Kq1

، تهران , (اخبار رسمی): جمعیت هلال احمر تنها نهادی امدادی و پاسخگو به سوانح نیست و فعالیت های متعددی را در زمینه تسکین آلام بشری و نوع دوستی انجام می‌دهد.

معرفی فاکتورهای دستیابی به جامعه ایمن و تاب آور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط همومی جمعیت هلال احمر؛ امیرمحسن ضیائی،رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه نشست نهایی تهیه و تدوین برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال احمر در کیش این  خبر را  اعلام کرد و  با بیان اینکه اجرای برنامه پنج‌ساله جمعیت از ابتدای سال 96 آغاز می شود، گفت: از ابتدای سال آینده، تمامی اقدامات مربوط به هلال احمر براساس برنامه پنج‌ساله تدوین شده؛ اجرا می شود و هدف نهایی از اجرای آن؛ کرامت انسانی، تسکین آلام بشری و کمک به همنوع است.
وی به چشم انداز برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: با استفاده از این برنامه، جامعه ای امن، تاب آور و با توسعه فعالیت های بشردوستانه و داوطلبانه خواهیم داشت.
ایجاد جامعه‌ای ایمن و تاب‌آور در کیش برای الگوسازی سایر شهرها
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: جامعه تاب‌ آور، جامعه ای است که در هنگام وقوع بحران ها و حوادث بدون تغییر در وضعیت عادی خود بتواند شرایط را به خوبی پذیرا باشد و بگذراند.
ضیائی با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان یکی از مناطق پایلوت اجرای این برنامه پنج‌ساله اظهار کرد: نمونه ای از جامعه ای امن و تاب آور را می توان در منطقه آزاد کیش ایجاد کرد تا با استفاده از آن، یکی از شهرهای نمونه و الگو در امر تاب آوری برای سایر شهرها ایجاد شود.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر؛ تنها نهادی امدادی و پاسخگو به سوانح نیست و فعالیت های متعددی را در زمینه تسکین آلام بشری و نوع دوستی انجام می دهد و بخش کوچکی از فعالیت های این جمعیت به امر امدادرسانی اختصاص دارد.
 ضیایی، هلال احمر را نهادی برخاسته از مردم و برای مردم برشمرد و گفت: این جمعیت، زمینه فعالیت‌های داوطلبانه بی‌شمار و کم‌نظیری برای مشارکت مردم ایجاد شده است و این نشان می‌دهد که سازمان های مردم‌نهاد در جوامع توسعه یافته‌ای همچون ایران اسلامی فعالیت بهتری دارند. ضیائی درباره تدوین برنامه پنج‌ساله این جمعیت گفت: در برنامه پنج‌ساله ، خطرات موجود بررسی شده و برنامه های لازم به‌منظور کاهش ریسک ارائه شده است.

در بخش پاسخگویی به ایده‌آل‌های جهانی خواهیم رسید
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران به برگزاری نشست نهایی تهیه و تدوین برنامه پنجساله جمعیت هلال احمر در کیش اشاره و خاطر نشان کرد: برنامه پنجساله جمعیت براساس نیازهای جامعه، ماموریت‌های مصوب و منابعی که در اختیار جمعیت قرار دارد؛ تهیه شده است.
ضیائی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه پاسخگویی جمعیت به حوادث و زمان تقریبی رسیدن بر سر سانحه، گفت: بین آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه ایده‌آل است، همیشه فاصله وجود دارد، اما ما در بخش پاسخگویی به ایده آل جهانی خواهیم رسید و بر این اساس در برنامه پنج‌ساله جمعیت هلال احمر؛ عملیات سریع، حرفه ای و پویا مورد تاکید است.
وی با اشاره به وظایف و کارکردهای جمعیت هلال احمر، افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر حوزه امداد و نجات، در حوزه‌های داوطلبان و جوانان، فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد و موفقیت و رسیدن به نقطه طلایی برای ما زمانی است که این فعالیت؛ بتواند جایگزین پاسخگویی به حوادث و پوشش عملیات که در حال حاضر بیشترین خروجی جمعیت هلال احمر است، بشود.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همپوشانی بخش‌هایی از برنامه پنج‌ساله جمعیت و برنامه ششم توسعه کشور، اظهار امیدواری کرد: منابع دولت برای جمعیت هلال احمر افزایش داشته باشد تا بهتر بتوانیم برنامه ها را اجرایی کنیم.
ضیائی با تاکید بر اینکه تاب آوری یک ظرفیت بالاتر از شرایط عادی است، افزود: گسترش آموزش همگانی، مقاوم سازی سازه ها و گذرگاه ها، حفظ محیط زیست و... از فاکتورهای ایجاد جامعه امن و تاب آور است.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه با طبیعت و محیط زیست برخورد داشته باشیم بازخورد آن را متحمل می‌شویم، افزود: پیشنهاد ما این است که منطقه آزاد کیش به عنوان شهر پایلوت اجرای جامعه امن و تاب آور  قرار بگیرد؛ چرا که مدیریت در این شهر متمرکز است و در صورت امضای تفاهم‌نامه، هماهنگی بین‌بخشی و درون سازمان ها به صورت متمرکز صورت خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه