اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213175757

نامگذاری خیابانی به نام یک شهید آشوری

نام «رابرت لازار» بر پیشانی خیابانی در منطقه 11

کد: 13951014213175757

https://goo.gl/hnnrC5

، تهران , (اخبار رسمی): نام شهید آشوری «روبرت لازار» طی مراسمی بر پیشانی یکی از خیابان‌های واقع در منطقه 11 تهران نشست.

نام «رابرت لازار» بر پیشانی خیابانی در منطقه 11

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شوراس اسلامی شهر تهران ،مجتبی شاکری، رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در مراسم رونمایی از پلاک «شهید روبرت لازار»، با تاکید بر اینکه امنیت کشور و جایگاه ما در منطقه و جهان، مدیون خون شهدا است، گفت: برای تحقق آرمان‌هایی همچون آزادی، عدالت و ایجاد گشایش در زندگی مردم، باید با الگو گرفتن از شهدا، تمام ظرفیت های مدیریتی و فرهنگی تا ابعاد وجودی فرهنگ ایثار و شهادت را با زبان شعر موسیقی،تئاتر و سینما به شهروندان مان و همه ملت های دنیا عرضه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ملکوت این مجلس حتما فراتر از چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد و قطعا شهید روبرت لازار و دوستانش در این مکان حضور یافته و نظاره‌گر ما هستند، این نامگذاری را بهانه‌ای برای ادامه راه شهدا دانست و افزود: هدف از این نامگذاری‌ها هویت‌سازی برای شهر مبتنی بر ویژگی شهدا است و بنا داریم جایگاه این انسان‌های ارزشمند را که در راه عظیمی قدم گذاشتند، بزرگ بداریم. همه ما باید شما زیبای مقام معظم رهبری را در حضور پیدا کردن برای ابراز ارادت به خانواده شهدا با حضور در منزل خانواده آن ها زنده نگاه داریم مقام معظم رهبری با حضور در منزل مادر شهید رابرت لازار و دیگر شهدای اقلیت های مذهبی احترام به آنان را به همه ما آموخت.  
وی با اشاره به ماموریت شورای شهر تهران در زمینه نامگذاری میادین،‌ معابر،‌ بوستان‌ها و دیگر اماکن عمومی شهر که قابلیت نامگذاری داشته باشد، گفت: برابر آیین‌نامه‌های مربوطه، اولویت نامگذاری به اسامی شهدا اختصاص دارد تا به این وسیله آنها را بزرگ بداریم.
شاکری از سازمان زیباسازی شهر تهران تقاضا کرد به تناسب نامگذاری‌های صورت گرفته بر اماکن گوناگون، از تندیس، سردیس و دیگر سازه‌های هنری به منظور هویت‌بخشی به مکان متناسب با نام جدید استفاده کند تا این معابر از هنر خالی نباشد و شهروندان با مشاهده این آثار با شهید ارتباط برقرار کنند و درباره شهدا تفکر کنند. 
وی خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی می‌تواند برای ادای این تکلیف کمپین‌هایی با حضور هنرمندان کشور برگزار کند و یا در قالب سمپوزیوم‌ها زمینه آفرینش مجسمه و دیگر آثار هنری از این دست را فراهم کند. در نهایت نیز آثار خلق شده باید مورد داوری قرار گیرد و بهترین آنها انتخاب شود.
رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران پیشنهاد داد خانواده و دیگر کسانی که با شهید رابرت لازار ارتباط داشتند، خاطرات این شهید را در قالب یک سایت گردآوری کنند تا شهروندان در صورت مواجهه با این نام، بتوانند به خاطرات این شهید آشوری نیز دسترسی یافته و بدانند که در برابر چه نام بزرگی ایستاده‌اند.
به گفته شاکری، خانواده‌های اقلیت‌های مذهبی شهدا و آزادگان بسیاری تقدیم کشور کرده‌اند که از آن جمله می‌توان 12 شهید و یک جانباز کلیمی، 15 شهید و 10 جانباز زرتشتی، 32 شهید و 25 جانباز و آزاده آشوری و نیز 120 شهید و 160 جانباز و آزاده ارمنی اشاره کرد که به 379 شهید, جانباز و آزاده پیرو ادیان توحیدی افتخار می‌کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه