اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213235797

انهدام باند کلاهبرداری در پوشش پزشک و بیمار

کد: 13951014213235797

https://goo.gl/eb1lRs

، تهران , (اخبار رسمی): باندی که در پوشش یک شرکت سرمایه گذاری اقدام به کلاهبرداری از 114 نفر از شهروندان به مبلغ 186 میلیارد ریال کرده بودند دستگیر شدند.

انهدام باند کلاهبرداری در پوشش پزشک و بیمار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار کامرانی صالح،فرمانده انتظامی استان البرز  با اعلام این خبر، گفت : در پی ارسال یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 16 تهران بزرگ با هشت نفر شاکی به پلیس آگاهی استان البرز ، دستگیری و شناسایی جاعل در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت .

وی افزود : جزئیات پرونده و اظهارات شکات حاکی از آن بود که متهم با تاسیس یک شرکت صوری در امر سرمایه گذاری از 93 نفر بالغ بر 140 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است .

سردار کامرانی صالح ادامه داد: در بررسی سوابق کاری متهم و فعالیت وی در استان البرز در نهایت با جمع آوری اطلاعات و پردازش تحقیقات پلیسی ، مکان های تردد متهم در عظیمیه کرج شناسایی شد .

این مقام انتظامی گفت : بلافاصله دو اکیپ از ماموران اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس به منطقه مذکور اعزام و پس از چندین ساعت مراقبت، متهم را سوار بر یک دستگاه خودروی کروز شناسایی کردند.

سردار کامرانی صالح گفت : ماموران بلافاصله وارد عمل شده و در یک اقدام غافلگیرانه و با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی خودرو را متوقف و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد : علاوه بر هشت نفر شاکی از تهران بزرگ ، 14 نفر نیز با در دست داشتن حکم جلب متهم از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه سه کرج به اتهام 46 میلیارد و 300 میلیون ریال به این پلیس مراجعه کردند که در مجموع کلاهبردار دستگیر شده به اتهام 186 میلیارد و 300 میلیون ریال کلاهبرداری از 114 نفر از شهروندان به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 16 تهران اعزام و از آنجا با قرار وثیقه 200 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت در پوشش پزشک و بیمار

سردار کامرانی صالح در ادامه این نشست خبری از انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت با عنوان پزشک و بیمار خبر داد و  اظهار داشت : در پی دریافت پرونده شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری کارت به کارت از وی پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت .

این مقام انتظامی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه ماموران اظهار داشت که روز گذشته شخص ناشناسی از طریق تلفن همراه با وی تماس گرفته و با صدای نحیف و نالانی خود را فرزند کوچک او معرفی و ادعا کرد که تصادف کرده است.

وی گفت : با اتمام صحبت های نامبرده ، فرد دیگری که خود را پزشک معرفی می کرد در تائید صحبت های نفر اول گفت که فرزند او تصادف شدیدی کرده و احتیاج به عمل جراحی دارد و به واریز مبلغ 60 میلیون ریال به حساب بیمارستان احتیاج دارد.

سردار کامرانی صالح گفت : فرد تماس گیرنده با وارد کردن استرس فراوان به افراد، قدرت تصمیم گیری از آن ها را سلب کرده و مالباخته که در آن لحظه به چیزی جز حادثه ای که برای فرزند و یا یکی از بستگانش پیش آمده فکر نمی کرد، مبلغ درخواستی را به صورت کارت به کارت به شماره حساب مورد نظر واریز کرده ، اما پس از مراجعه به بیمارستان متوجه کذب بودن خبر و کلاهبرداری تماس گیرنده می شود .

وی افزود : با توجه به حساسیت موضوع ، اقدامات جهت شناسایی تماس گیرنده و مالک حساب بانکی انجام شد که در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس ، صاحب اصلی حساب درتهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی، نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .

سردار کامرانی صالح گفت : متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی اظهار داشت که کارت عابر بانک خود را در ازای دریافت مبلغی وجه نقد به یکی از همسایگان قدیمی خود در شهرستان اشتهارد داده است که با شگردهای خاص پلیسی پاتوق وی در یکی از سفره خانه های سنتی شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد : متهم به 11 فقره کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد به همراه سه نفر ازهمدستان خود اعتراف کرد و سایر همدستان او نیز در شهرستان فردیس و کرج دستگیر شدند که پس ازتشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند. میزان کلاهبرداری از مالباختگان 444 میلیون ریال برآورد شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون