اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213266119

IOT چه تغییراتی در کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند؟

کد: 13951014213266119

https://goo.gl/0vc9Pm

، تهران , (اخبار رسمی): به نظر شما، کدام فناوری‌ها ممکن است روی نحوه انجام امور در کسب‌و‌کار‌ها تأثیر بگذارند؟

اینترنت اشیا چه تغییراتی در کسب‌و‌کار‌ها ایجاد می‌کند؟

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott،اینترنت اشیا وعده می‌دهد که بسیاری از ابعاد زندگی‌مان را تغییر دهد.

در این راستا، از 10 کارآفرین سؤال پرسیده شد: به نظر شما، کدام فناوری‌ها ممکن است روی نحوه انجام امور در کسب‌و‌کار‌ها تأثیر بگذارند؟

در ادامه پاسخ ها را به روایت کارآفرینان بین المللی می‌خوانید:

WEBRTC

فیل لابون، WUDN: مطمئنم که جاسازی ارتباطات از طریق وب آر تی سی (ارتباطات بی‌درنگ در وب) بزرگ‌ترین تأثیر را روی کسب‌و‌کار‌ها خواهد داشت، به خصوص، به خاطر تأثیر مستقیمی که روی سرعت ارتباطات و در نتیجه میزان کارایی دارد. هر چیزی که زندگی را آسان‌تر کند روی بازدهی ما تأثیر دارد و متداوم خواهد بود. 

بیگ دیتا و یادگیری ماشین

 دورین بلاچ، Poshly Inc: شاید تصور بیگ دیتا و یادگیری ماشین به آسانی اتومبیل‌های خودکار یا چاپ سه‌بعدی نباشند، اما از تأثیرگذار‌ترین مجموعه فناوری‌ها در حوزه کسب‌و‌کار هستند. الگوریتم‌های یادگیری ماشین و بیگ دیتا که برای انتقال این حجم عظیم اطلاعات به کار می‌روند نه تنها سرویسهای مشتری-محوری بهتر از قبل ارائه میدهند، بلکه به شرکت‌های B2B این امکان را می‌دهند که سریع‌تر و با کارایی بیشتر کار‌های خود را انجام دهند. در چند سال آینده، انتظار این را داشته باشید که بیگ دیتا و یادگیری ماشین همچنان نحوه‌ی به اشتراک گذاشتن و انجام معاملات ما را متحول کنند.

 اتومبیل‌های بدون راننده

کریستوفر جونز، LSEO.com: این که عبارت «بدون راننده» اخیراً این‌قدر سر زبان‌ها افتاده دلیل دارد: قرار است حمل‌و نقل روزمره را کاملاً دگرگون کند و تمام جهان را پربار‌تر و ایمن‌تر کند. هر روز، افراد بیشماری فاصله محل کار و زندگی خود را رانندگی میکنند. به هنگام رانندگی باید فقط رانندگی کرد. اتومبیل‌های بدون راننده به شما این امکان را می‌دهند که در آن واحد چند کار را انجام دهید: تماس تلفنی، ویرایش یا تهیه اسناد و مدارک و در کل انجام کاری مفید. مثل این است که در دفتر کارتان هستید. به علاوه، احتمال تصادف کردنتان هم پایین‌تر است. 

 چاپ سه‌بعدی

اندرو شارج، Money Crashers Personal Finance: با رواج چاپ سه بعدی، می‌توانید نمونه اولیه‌ای از محصولاتتان را فقط با لمس چند دکمه خلق کنید (صرفه‌جویی در زمان و هزینه). ساخت و تولید، روان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود و کسب‌و‌کار‌ها این امکان را خواهند داشت که به راحتی محصولاتشان را مطابق با نیاز‌های مشتری سفارشی کنند. 

 روبات‌ها‌ی آموزشی (onboarding)

رایات استونر، Phenomenon: ما باید به همان میزانی که برای امور مختلف محیط کار وقت می‌گذاریم، به آموزش اولیه‌ی خوب برای کارکنان جدید نیز وقت بگذاریم. بنا به مشاهداتی که داشته‌ام، ما، مؤسسان شرکت‌ها، به اندازه کافی در این زمینه تلاش نمی‌کنیم. آموزش اولیه‌ی ضعیف و ناکارآمد منجر به فرهنگ سازمانی ضعیف آن شرکت خواهد شد. آموزش اولیه‌ی کارکنان یکی از فرایندهای اساسی در شرکت‌های موفق است، بنابراین روبات‌ها می‌توانند با کاربردی‌تر کردن فرآیند آموزش اولیه و ارسال سریع آن بر روی گوشی موبایل به کاربران کمک کنند تا فرآیند آموزش اولیه را هر چه بهتر پشت سر بگذارند. 

تجارت الکترونیک TOT

نیکول مونوز، Start Ranking Now: با متصل شدن هر چه بیشتر اقلام الکترونیکی به یکدیگر از طریق اینترنت اشیا، مصرف‌کنندگان این فرصت را دارند که با استفاده از این اتصال سریع تصمیم به خرید بگیرند. تصور کنید که داخل یخچالتان را نگاه می‌کنید و می‌بینید که یکی از مواد غذایی اصلی را ندارید. حالا تصور کنید که بتوانید آن را آنلاین از پنل یخچالتان سفارش بدهید. آمازون با دکمه Dash روی همین ایده سرمایه‌گذاری کرده است. از آنجا که زندگی ما بیشتر و بیشتر از طریق اینترنت اشیا متصل می‌شود، می‌توانیم کار‌های روتین مانند خرید خواروبار را به صورت خودکار درآوریم و وقتمان را برای امور مهم‌تر مثل خانواده و کار صرف کنیم. 

 رابط کاربری صوتی

مارات استاری، getPartnered: الکسای آمازون اولین فناوری‌ای است که واقعاً قابلیت تعامل صوتی را فراهم کرده است، چون واقعاً مطابق انتظاراتتان کار می‌کند. با گذشت کمی زمان، عادات جدید ما وارد زندگی کاری‌مان هم می‌شود. در محیط‌های کاری به خصوص در فضا‌های مشترک اعتماد به رابط کاربری صوتی بیشتر و بیشتر می‌شود. به این روش، اقلام مورد نیازمان را سفارش می‌دهیم، برای اعضای تیم ناهار می‌گیریم، تماس کنفرانسی می‌گیریم، برای نمایش نور را کم می‌کنیم و غیره. در کل، بُعد اجتماعی صوت و همراهی آن با اینترنت اشیا است که محیط کسب‌و‌کار ما را تغییر داده و بهتر می‌کند. 

 تصمیم‌گیری مبتنی بر داده

جینا کوک، EVENTup: فناوری‌های جدید زیادی هستند که نحوه‌ی انجام کسب‌و‌کار‌ها را تغییر داده‌اند. هر چه داده‌های بیشتری موجود باشد، می‌توان تصمیمات بهتری گرفت. اطلاعات زیادی وجود دارد که به طریق معناداری قالب‌بندی نشده است. یک مثال از این موارد بحث برانگیز این است که ویترین فروشگاه‌ها در مقایسه با موجودی آنلاین آنها چقدر باید بزرگ باشد. خرده‌فروشان با جمع‌آوری هر چه بیشتر اطلاعات، بیشتر به فروش آنلاین محصولات روی می‌آورند.

واقعیت افزوده

اوبینا فکزی، Wakanow.com: تصور کنید که در خانه خودتان اتومبیل جدیدی را امتحان کنید یا با دلفین‌ها شنا کنید. صدای یک موتور یا اقیانوس باعث می‌شود حس کنید که در دنیای دیگری سیر می‌کنید، در حالی که در واقع فقط واقعیت افزوده است. واقعیت افزوده تأثیر عظیمی بر نحوه‌ی تجارت‌ها خواهد گذاشت و روش‌های تازه و نوآورانه‌ای برای خرید و فروش محصولات و تجربیات جدید امکان‌پذیر می‌کند. 

اوبینا فکزی، Wakanow.com

گیلرمو اورتیز، Geek Powered Studios: دستیار‌های مجازی مانند سیری، کورتانا، گوگل نَو و الکسا نحوه جستجوی محصولات و خدمات را تغییر داده‌اند. هرروزه افراد بیشتری به جای استفاده از موتورهای جستجو بر روی دسکتاپ‌ها (کامپیوترهای رومیزی) از دستیار‌های مجازی در دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. این امر شکل جدیدی به صنایع تبلیغات و بازاریابی می‌دهد، چون بازاریاب‌ها پیوسته به دنبال راهای جدیدی هستند تا توجه مخاطبانی را که از دسکتاپ برای جستجو استفاده نمی‌کنند جلب کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]