اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213705699

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

برای تسهیل در خوانش، کتاب گویا تهیه شده است

کد: 13951014213705699

https://goo.gl/yeBE4N

، تهران , (اخبار رسمی): سامانه اعتبار بخشی محتوای کتب درسی راه اندازی وترتیبی اتخاذ شده است تا فصل به فصل هر کتاب جدیدالتالیف به محض آماده شدن در معرض نقد و نظر صاحب نظران به ویژه معلمان قرار گیر

برای تسهیل در خوانش، کتاب گویا تهیه شده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،محی الدین بهرام محمدیان در جلسه هیات امنای سازمان پژوهش با اعلام این موضوع گفت: سازمان علاوه بر انتشار 46 عنوان مجلات آموزشی و تربیتی با تیراژ بالغ بر 35 میلیون نسخه، به منظور ایجاد هماهنگی و تسهیل در خوانش معیار برای اولین بار اقدام به تهیه کتاب گویا نموده است.

به گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، تولید مجلات رشد به خط بریل برای افراد کم بینا و نابینا از جمله نوآوری های سال جاری بوده است.

وی با اشاره به رویکرد مشارکت معلمان در تالیف کتب درسی، افزود: این رویکرد با راه اندازی گروه های تحلیل محتوا و اعتبار بخشی محتوای کتب درسی در 19 استان پیگیری شده و امسال نیز تعقیب می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به نیاز کتاب های جدید التالیف به آموزش، تصریح کرد: در این رابطه بیش از 2 هزار ساعت آموزش توجیهی- تبیینی برای مدرسان ارشد استانی برگزار شده، تا آن ها نیز آموخته های خود را به مدرسان و معلمان استان و مناطق تابعه انتقال دهند.

وی راه اندازی سامانه فروش الکترونیکی کتب درسی ابتدایی و پیش دانشگاهی را گامی اساسی برای صرفه جویی در وقت و هزینه دانش آموزان و اولیای آنان وکم اثر کردن اختلاف های آماری عنوان کرد و افزود: دانش آموزان پس از ثبت نام درمدرسه به صورت مستقیم وارد سامانه ثبت فروش کتاب درسی می شوند و اقدام به خرید کتاب می نمایند. این اقدام علاوه بر کنترل قیمت فروش وجلوگیری از تحمیل هزینه اضافی از طریق فروش لوازم التحریر در کنار کتاب درسی، سبب کاهش میزان کتب درسی مرجوعی نیز می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش