اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214195699

نقش اردو در آموزش مهارت زندگی

کد: 13951015214195699

https://goo.gl/y4LgnZ

، تهران , (اخبار رسمی): اردو در تربیت اجتماعی و آموزش مهارت زندگی به دانش آموزان موثر است .

نقش اردو در آموزش مهارت زندگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مهدی علی اکبرزاده ،مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در اولین جلسه اصلاح و بازنگری دستورالعمل اجرایی اردو و بازدید دانش آموزی این خبر را اعلام کرد و گفت: قصد داریم در یک فضای کارشناسی یکی از مهمترین آئین نامه های اجرایی درآموزش و پرورش را اصلاح و بازنگری کنیم تا جملات و واژه های آن برای متولیان آموزش و پرورش در سطح کشور به صورت راهبردی باشد تا نسبت به برنامه های اردویی نقاط کور و مبهم رفع شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر آئین نامه اجرایی اردوهای دانش آموزی به صورت دقیق تدوین شود انگیزه مدیران مدارس برای استفاده از فضاهای پرورشی بیشتر می شود زیرا اگر ابهاماتی در آئین نامه ها وجود داشته باشد مدیران با تردید وارد فعالیت های اردویی می شوند.

وی اضافه کرد: بیش از 300 اردوگاه و 1200 کانون فرهنگی تربیتی در سطح کشور وجود دارد و اگر به این فضاها، موزه ها و پارک های جنگلی و جنگل های زیرنظر سازمان منابع طبیعی، اردوگاه های سپاه را اضافه کنیم فضاهای بسیار زیادی برای بازدید دانش آموزان وجود دارد.

علی اکبرزاده ادامه داد: دانش آموزان ما نیاز دارند که تفریح و فعالیت های خارج از منزل داشته باشند و نیاز دارند که یک شب دور از خانواده باشند تا قدر خانواده خود را بدانند و با فضاهای جدید آشنا شوند و با ایجاد یک فضای تربیتی مناسب قابلیت های اجرایی مربی و مدیر فراهم شود.

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی خاطرنشان کرد: اردوهای دانش آموزی و دید و بازدیدهای آنها باعث ایجاد مهارت زندگی و تربیت اجتماعی درآنها می شود و اکنون که اولیای ما مشغله های زیادی دارند این موضوعات را از آموزش و پرورش مطالبه می کنند.

وی افزود: ما نتوانسته ایم از فضاهای موجود اردویی و اردوگاه های خودکه مساحت آنها بین 3 تا 1160 هکتار است به خوبی استفاده کنیم و می توان گفت:آموزش و پرورش از نظر فضاهای اردویی و پرورشی یکی از ثروتمندترین نهاده است.

علی اکبرزاده ادامه داد: البته در اصلاح آئین نامه برخی از مسائل در اختیار ما نیست و نیاز به مجوز و تصحیح برخی قوانین دارد که از اختیار ما خارج است و شاید لازم باشد برای گرفتن یک مصوبه به مجلس شورای اسلامی برود.

وی گفت: ما حاضریم تمام شرایط را برای متولیان اردوها که اولیای مدرسه هستند فراهم کنیم تا بتوانند به نحو احسن از این آئین نامه استفاده کنند .

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با ایجاد فضای مناسب اردویی فرایند تعلیم و تربیت تکمیل می شود و خانواده ها از آموزش و پرورش رضایت لازم را خواهند داشت. در بسیاری از کشورها اردو یکی از برنامه های اصلی نظام تعلیم و تربیت است و ما نیز باید سعی کنیم که در نظام تعلیم و تربیت خودمان این موضوع را حل و فصل کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران مسئول امور آموزشی کودکان و نوجوانان است. این وزارت خانه از سال 1343 که از وزارت فرهنگ جدا شد، مسولیت آموزش عالی (دانشگاه ها) را هم عهده دار بود،اما پس از تشکیل وزارت علوم ، برای ادارهٔ امور دانشگاه‌ها و امور پژوهشی در سطوح عالی وزارت آموزش و پرورش وظیفه آموزش رایگان همه افراد را در مقاطع دبستان، دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه و همچنین اداره دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را به عهده دارد. علی اصغر فانی وزیر کنونی آموزش و پرورش است. او دوازدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از انقلاب است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش