اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214465757

شورای شهر تهران:

شهرداری در خصوص کاهش گرد و غبار پایتخت راهکار دهد

کد: 13951015214465757

https://goo.gl/mVGANL

، تهران , (اخبار رسمی): با تصویب شورای شهر شهرداری تهران موظف شد ظرف مدت سه ماه نسبت به تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سازگاری و مقابله با پدیده گردو غبار ویژه شهر تهران و همکاری با ستاد ملی و استانی پدیده گردو غبار اقدامات عملیاتی داش ته باشد.

شهرداری در خصوص کاهش گرد و غبار پایتخت راهکار دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد حقانی در جریان بررسی لایحه "برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در شهر تهران" با قرائت بند هایی از این لایحه اظهار داشت: در اجرای مصوبه شورای شهر شهرداری تهران موظف است ظرف مدت سه ماه پس ازابلاغ این مصوبه نسبت به تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سازگاری و مقابله با پدیده گردو غبار ویژه شهر تهران در ستاد ملی و استانی پدیده گردو غبار جهت تحقق اهداف ذیل اقدامات عملیاتی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نمونه هایی از اقدامات عملیاتی اظهار داشت: شهرداری می بایست همکاری با ستاد ملی گردو غبار ، همکاری برای شناسایی اراضی و کانون های داخلی منشاء گردو غبار و تثبیت و احیای آنها در محدوده و حریم شهر تهران و نیز همکاری در تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی و مراقبتی و تشخیص بیماری های ناشی از استنشاق گردو غبار را در دستور کار خود قرار دهد.

محمد حقانی افزود: همچنین به منظور هماهنگی و همکاری با ستاد مقابله با پدیده گردو غبار کمیته هماهنگی متشکل از معاون خدمات شهری ، رییس ستاد توسعه پایدار و محیط زیست ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و مدیر کل حریم شهر تهران و.. تشکیل شود.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر توجه بیشتر به برنامه های کاهش و پیشگیری از گرد غبار اظهار داشت: یکی از مباحث که باید به آن توجه داشت اتفاقات داخل شهر که منجر به بروز گردو غبار میشود را کنترل کرد.

وی افزود: در خیلی از مناطق شاهد بروز گردو غبار هایی هستیم که برخی از آنها ناشی از فعالیت های ساختمانی و حرکت کامیون های حامل نخاله و پسماندهای ساختمانی است که باید نسبت به رفع آنها تدابیری اندیشیده شود. هرچند این فعالیت ها نسبت به ذرات معلق در هوا بسیار ناچیز است.

دنیامالی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین اراضی که قابلیت تولید کردو غبار دارند را شناسایی کنیم و با کمک وزارت نیرو سولارهای انرژی خورشیدی را در آنها ایجاد کنیم و یا با پساب ها آن اراضی را آبیاری و به فضای سبز تبدیل کنیم.

عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز خاطر نشان کرد: یک یاز دلایلی که به آن اشاره نشد کمبود آب است که باعث شده خاک وزن کمتری را داشته و در نهایت با وزش باد شاهد پدیده گردو غبار هستیم.

در ادامه مهدی چمران با جمع بندی موضوعات مطروحه اظهار داشت: کمیته مذکور باید به کمیته هماهنگی تبدیل شود تا با هماهنگی که میان شهرداری و کمیته ملی و کمیته استانی مبارزه با پدیده گردو غبار ایجاد شده است بتواند راهکارها و و وظایف مدیریت شهری را به نحو احسن انجام دهد.

در پایان اعضای شورا با اکثریت آرا لایحه "برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در شهر تهران" را به تصویب رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست