اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215015696

نشست هم اندیشی فناوری اطلاعات در انتقال خون

کد: 13951016215015696

https://goo.gl/BEf70j

، تهران , (اخبار رسمی): نشست هم اندیشی فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق وب کنفرانس و با حضور اداره فاواو مراکز منطقه ایسازمان انتقال خون ایران برگزار شد.

نشست هم اندیشی فناوری اطلاعات در انتقال خون

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، در نشست هم اندیشی فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق وب کنفرانس که با حضور فرهود زعفرانی مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، مهندس محمدرضا یزدان پور رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارشناسان فاوا استانی مراکز همکاری های منطقه ای سازمان برگزار شد، طرفین 3 ساعت به بحث و بررسی درباره موضوعات مربوطه پرداختند.

در این نشست محمدرضا یزدان پور رئیس اداره فاوا درخصوص آخرین وضعیت و اقدامات صورت پذیرفته توسط ستاد درزمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی وخدمات ارزش افزوده، متمرکز و یکپارچه سازی سامانه ها و سرویس های سازمانی و سامانه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، توضیحاتی ارایه کرد و به تبیین و تشریح برنامه ها و اهداف کیفی آتی این اداره در راستای ایجاد سامانه های جامع،  استقرار سیستم  هوش سازمانی و مدیریت دانش پرداخت.

یزدان پور در ادامه با اشاره به بسترسازی زیرساختی و نرم افزاری جهت فراهم نمودن امکان برگزاری جلسات و نشست ها از طریق ویدئو کنفرانس و وب کنفرانس، مواردی همچون  چابک سازی، کاهش فاصله ها و حذف مخاطرات ناشی از مسافرت های شغلی، و صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان و هزینه را نیز از مزایای این امکان برشمرد.

فرهود زعفرانی مدیر کل دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری در این نشست خاطر نشان کرد: در راستای اجرای بند 16 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور، بستر سازی و تحقق سیاست های کلی از طریق هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات کشور با تامین شرایط و فعال سازی همه امکانات، لازم است این گونه نشست ها از طریق وب کنفرانس صورت پذیرفته و از اعزام مامورین و سفرهای بین استانی حتی درون شهری نیز جلوگیری به عمل آید.

در پایان ادارات کل استانی با ارایه گزارشاتی از وضعیت فعلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان و منطقه، نیازمندی ها و پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در سطح منطقه ای و کشوری و برنامه های ستادبیان نمودند. همچنین زمانبندی برگزاری جلسات  بعدی نیز مشخص شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان انتقال خون ایران

با توجه به سابقه درخشان فعالیتهای پزشکی در کشور ما به ویژه در میان کشورهای منطقه، به کارگیری روش های نوین درمانی و استفاده از علوم روز دنیا به منظور درمان بیماران، همواره مورد توجه پزشکان ایرانی قرار داشت؛ و پرواضح است که طب انتقال خون و به عبارتی نجات زندگی بیماران و مصدومین نیازمند به خون از طریق تزریق خون و فراورده های آن نیز از این قاعده مستثنی نبود. بر اساس شواهد و قرائن موجود، سابقه اولین تزریق خون در کشور ما به سالهای ابتدایی دهه 20 هجری شمسی بر میگردد. در واقع در این سالها با توجه به نوپا بودن طب انتقال خون و ناآشنا بودن اذهان عمومی با این مقوله، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به ابتکار عمل پزشک بستگی داشت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]