اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215145797

تدوین طرح پیشگیری از جرایم اینترنتی در گلستان

کد: 13951016215145797

https://goo.gl/Dw8VpY

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به افزایش 90درصدی جرایم اینترنتی در استان گلستان ،طرح پیشگیری از جرایم و آسیب­های فضای مجازی با همکاری نهاد­های مسئول در این استان تدوین می‌شود.

تدوین طرح پیشگیری از جرایم اینترنتی در گلستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردار علی اکبر جاویدان،فرمانده انتظامی گلستان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان با تاکید بر نقش مشارکت های مردمی در تامین امنیت گفت: بهترین راه مشارکت مردم در تولید امنیت توجه به راهکارهای پیشگیری از جرم و عمل به حقوق شهروندی و رعایت قوانین و دستورات در جامعه است.

سردار جاویدان مردم را سرمایه اجتماعی پلیس دانست و بیان داشت:پلیس ایران اسلامی پلیس مردمی و در راستای خدمت به مردم فعالیت می‌کند و در انجام این ماموریت خطیر نیازمند مشارکت مردم است.

فرمانده انتظامی گلستان به توطئه‌­ها و نقشه‌های دشمنان به انحراف کشیدن نسل جوان و رسیدن به اهداف دنیایی و پلید خود اشاره کرد و گفت: تنها راه مبارزه با دشمن حرکت در مسیر حق و عدالت و پیروی از ولایت فقیه است.

این مقام ارشد انتظامی استان، جوانان را بیشترین کاربر اینترنتی در جامعه برشمرد و اظهار داشت:این قشر مهم و آینده ساز جامعه به دلیل آشنایی با انواع برنامه ‌ها و دانلود کردن آنها دست بر جرایمی میزنند که حتی از عواقب کیفری آن هم اطلاعی ندارند.

سردار جاویدان به افزایش 90 درصدی جرایم اینترنتی در گلستان اشاره کرد و گفت: افزایش این جرایم موجب شده است تا طرحی را به عنوان پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در حوزه اینترنت با دیگر دستگاه‌های مسئول در زمینه کاهش جرایم فرهنگ‌سازی استفاده از فضای مجازی و توسعه فضای رسانه‌ای تدوین شود.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه بسیاری از افراد سودجو در فضای مجازی شاهد پیگیری جدی پلیس و دستگاه قضادر شناسایی مجرمان هستند خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های ورودی اینگونه جرایم بالاست و لازم است خانواده‌ها بیش از پیش در راستای آگاه‌سازی فرزندان تلاش کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون