اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951017215335423

معاون کمیته امداد خبر داد

تلاش برای افزایش سرعت خدمات‌دهی به مددجویان

کد: 13951017215335423

https://goo.gl/J6eNjV

، تهران , (اخبار رسمی): حدود هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی یتیم و یک میلیون نفر به صورت موردی و فصلی در خدمات دهی کمیته امداد به مددجویان مشارکت دارند.

تلاش برای افزایش سرعت خدمات‌دهی به مددجویان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد،علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد،با اعلام این خبر با بیان اینکه کمیته امداد برای مدیریت و خدمت‌رسانی به نیازمندان بخشی از اعتبارات خود را از طریق دولت و بخشی دیگر را در قالب مشارکت‌های مردمی و توسط مردم دریافت می‌کند، گفت: مشارکت های مردمی طی ۹ماهه نخست سال ۹۵، ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب صدقات، اکرام، زکات و جشن های مختلف بوده است.
ذوالفقاری به ارتباط سازمان یافته ۱۰ میلیون خانوار ایرانی با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حدود هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی یتیم و یک میلیون نفر به صورت موردی و فصلی در خدمات دهی کمیته امداد به مددجویان مشارکت دارند؛ در تلاش هستیم با کمک سایر دستگاه ها تراز اقتصادی خانواده ها را با راهکارهایی از جمله توسعه اشتغال، مدیریت هزینه و درآمد خانواده تقویت کنیم؛ کمیته امداد به نیابت از فقرا به دنبال این است که از محل اقتصاد ملی علاوه بر کمک های دولت به کمک صاحبان سرمایه بتواند فقر را در مناطق مختلف کنترل کند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بر همکاری تمامی دستگاه ها و ادارات برای ریشه کن کردن فقر تأکید کرد و افزود: باید به نفع نیازمندان و فقرا اقدام کرد، امید است بتوانیم با همکاری همه ادارات، نمایندگان، نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه فقر را مدیریت و آن را در جامعه ریشه کن کنیم.
وی با بیان اینکه کمک های مردمی در قالب های گوناگون شامل خدماتی، نقدی و کالایی به مددجویان ارائه می شود، گفت: میزان مشارکت های مردمی به کمیته امداد از محل های مختلف اکرام ایتام حدود ۳۳۰ میلیارد تومان، ۲۳۰میلیارد تومان از طریق زکات و۱۲۰ میلیارد تومان نیز از طریق شبکه های نیکوکاری است.
ذوالفقاری تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد را بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانست و گفت: حدود یک میلیون حامی و نیکوکار نیز خدمات حمایتی و امدادی به مددجویان رابر عهده دارند.
در ادامه معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد در گردهمایی مدیران ادارات استانی ، به بحث درآمدها و هزینه ها در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: حوزه مشارکت های مردمی کاملاً باید با نگاه اقتصادی برنامه ریزی کند و مجموعه فعالیت های ما از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر باشند نه اینکه هزینه ها از درآمدها بیشتر باشد.
وی به یکی از حامیان که ۱۱ هزار یتیم را تحت کفالت دارد اشاره کرد و گفت: حوزه مشارکت باید با هشت دهک جامعه ارتباط برقرار کند؛ کمیته امداد در تلاش است، سرعت خدمات‌دهی به مددجویان را افزایش دهد تارضایت‌مندی خیران نیز فراهم شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی