کد: 13951018216075625

آغاز عملیات آب اندازی شناور کاتاماران درخرمشهر

کد: 13951018216075625

https://goo.gl/aXi5fX

، آبادان , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر گفت:عملیات آب اندازی شناور کاتاماران ساخته شده در این شرکت با کمک متخصصان ایرانی و بومی این منطقه آغاز شد.

آغاز عملیات آب اندازی شناور کاتاماران درخرمشهر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، ارسلان غمگین مدیر عامل کشتی سازی اروندان با اشاره به اینکه  عملیات آب اندازی شناور تندرو کاتاماران حدود چهار روز به طول می انجامد، گفت: ساخت شناور کاتاماران آلومینیومی به طول ۵۰ متر و عرض ۱۲ متر به اتمام رسیده و برای آب اندازی آماده شده است.

وی اظهار داشت:شناور کاتاماران ویژه جابجایی مسافر و با ظرفیت ۲۳۰ نفر، با سرعت ۳۰ نات، می تواند در سفرهای کشورهای خلیج فارس فعالیت کند.

غمگین افزود:با ساخت و اتمام این کشتی در شرکت کشتی سازی اروندان، جمهوری اسلامی ایران در ردیف هفتمین کشور برتر سازنده شناور مسافری کاتاماران قرار می گیرد.

شرکت کشتی سازی اروندان، سال ۱۳۵۲ با هدف ساخت و تعمیر و خدمات پس از فروش شناورهای آلومینیومی تندرو به منظور حفاظت و حراست از مرزهای آبی کشور تاسیس شد و تا شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق حدود ۵ فروند ناوچه ۵۰ فوتی گشتی ساحلی تولید کرد.

با شروع جنگ تحمیلی و واقع بودن در منطقه جنگی عملا کارخانه تعطیل شد و مجددا پس از پذیرش قطعنامه و آتش بس کارخانه بازسازی و راه اندازی شد.

سال ۱۳۷۹ اقدام به ساخت ۱۰ فروند ناوچه دیگر برای نیروی انتظامی و حدود ۱۹ فروند انواع قایق طناب بر، راهنما بر، قایق نورانی ، مینی لندینگ کرافت آلومینیومی برای سازمان بنادر و کشتیرانی و همچنین انواع بارج در تناژهای متفاوت برای ارگانهای مختلف کرد.

شرکت کشتی سازی اروندان در نظر دارد نسبت به ساخت ، تعمیر ، خدمات پس از فروش انواع کشتی های آلومینیومی و فولادی تا سقف۲۵۰۰ تن (DWT) از قبیل شناورهای آلومینیومی ، گشتی آموزشی ، راهنما بر ، آمبولانس دریایی ، صیادی ، خدماتی ، کروبوت ، مسافربری و همچنین انواع شناورهای فولادی از قبیل لندینگ کرافت، دوبه موتوردار (General Cargo) ، آتش خوار ، یدک کش ، خدماتی ، انواع بارج ها ، فانوس دریائی فعالیت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان