اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018216176110

تکذیب فروداضطراری هواپیمای قزاق

کد: 13951018216176110

https://goo.gl/rEU3fi

، تهران , (اخبار رسمی): معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اخبار مربوط به فرود اضطراری هواپیمای قزاق با کمک پدافند هوایی را تکذیب کرد وگفت: به‌ عنوان یک کارشناس اعلام می‌کنم با بررسی تصاویر رادار مرکز کنترل و نوارهای ضبط‌ شده این مرکز متوجه شدیم چنین اتفاقی رخ نداده و امکان بروز چنین اتفاقی غیرممکن است.

تکذیب فروداضطراری هواپیمای قزاق

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  شرکت فرودگاه ها، سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده پدافند هوایی، در خصوص وقوع دو حادثه هوایی حین برگزاری رزمایش اخیر مدافعان آسمان ولایت ۷ و کنترل آن از سوی پدافند هوایی، گفت: این خبر در حد یک شایعه است و امکان بروز چنین اتفاقی غیرممکن است.

وی که برای توضیح این حادثه در جمع خبر نگاران حاضر شده بود، گفت: ما هم این شایعه را شنیدیم که یک هواپیمای قزاقستانی در آسمان ایران اعلام وضعیت اضطراری کرده است سپس نیروهای پدافند هوایی با راهنمایی و مراقبت از این پرواز آن را در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشانده‌اند.

اکبری ادامه داد: به‌عنوان کسی که ۳۴ سال در این صنعت تجربه‌دارم و حداقل حرف اول را در حرفه کنترل ترافیک هوایی می‌زنم اعلام می‌‌کنم که چنین ادعایی غیرممکن است و نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،گفت: در صورت اعلام  وضعیت اضطراری و در پی آن، هم خلبان روی موج آمده و به مرکز کنترل هوایی اعلام می‌کند و هم کد راداری مربوط به وضعیت اضطراری در رادار ثبت می‌شود که با چک رادارها در سه روز مانور متوجه شدیم چنین اتفاقی رخ نداده است. ضمن آنکه در مرکز کنترل هوایی کشور حداقل ۳۰ تا ۳۵ نفر به‌صورت هم‌زمان کار می‌کنند و همهٔ این افراد این موضوع را تکذیب می‌کنند، مگر اینکه بپذیریم علاوه بر اینکه تمام این ۳۵ نفر خواب بودند، رادارهای کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس نیز همه از کارافتاده بودند و کنترلرهای آنها نیز خواب بودند.

وی ادامه داد: ما نگران موضوع دیگری هستیم، اگر پدافند واقعاً روی هواپیما صحبت کرده باشد و تماسی گرفته‌شده باشد ما از طرف سازمان‌های بین‌المللی زیر سؤال خواهیم رفت چراکه طبق کنوانسیون شیکاگو فقط یک نفر می‌تواند با خلبان صحبت کند و آن‌هم کنترلر ترافیک هوایی است که تمام کنترلرهای هوایی در ایران همکاران ما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هستند. ما نگران آن هستیم که در صورت باور این موضوع از سوی ایکائو و یاتا از ایران شکایت شود که به واحدی اجازه داده‌اید در امر کنترل ترافیک هوایی دخالت کند. حتی از خود ایرلاین قزاقستانی هم ممکن است شکایت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به‌عنوان یک کارشناس اعلام می کنم با بررسی تصاویر رادار مرکز کنترل و نوارهای ضبط‌ شده این مر کز متوجه شدیم چنین اتفاقی رخ نداده است و امکان بروز چنین اتفاقی غیرممکن است.

، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: در تاریخ ششم دی‌ماه، زمانی که در حال تست موشک‌ها و گسترش سامانه‌های پدافندی بودیم، دو هواپیمای مسافربری از مقصدهای فیلیپین و آلماتی قزاقستان به سمت دبی در حال پرواز بودند که دچار نقص و وضعیت اضطراری شدند.

وی ادامه داد: در همین حین، نیروهای پدافند هوایی که در حال برگزاری رزمایش بودند، به خاطر کمک به این دو پرواز، بخشی از توان خود را متوجه آن‌ها کردند و به آن دو هواپیما کمک کردیم تا به‌سلامت به مقصدشان برسند و پس از پایان این مأموریت، مجدداً نیروها به برگزاری رزمایش پرداختند؛ بدون آنکه وقفه‌ای در آن ایجاد شود.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: آن روز، هوا به‌شدت بارانی و ابری بود اما باوجود این، ما به هر دو هواپیما کمک کردیم تا سالم به مقصد برسند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

براساس معیارها و مقررات ملی و بین المللی حاکم بر استمرار خدمت رسانی مطلوب، ایمن و مطمئن در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی راهبری، مدیریت، نگهداری و توسعه فرودگاه ها،سامانه های هوانوردی کشور ومدیریت ترافیک هوایی کشور به عنوان مهمترین ارکان زیرساختی این صنعت در جمهوری اسلامی ایران بر عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که یکی از شرکتهای اصلی وزارت راه و شهرسازی محسوب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان