اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216405797

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

ارایه 14 میلیون خدمات قضایی توسط پلیس پیشگیری

کد: 13951019216405797

https://goo.gl/CJUoWm

، تهران , (اخبار رسمی): 14میلیون خدمات قضایی در قالب اجرای احکام در 9 ماه سال جاری به شهروندان توسط پلیس پیشگیری ارایه شده است .

ارایه 14 میلیون خدمات قضایی توسط پلیس پیشگیری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ، سردار مهدی معصوم بیگیریالجانشین پلیس پیشگیری ناجا در نوزدهمین جلسه کمیسیون خدمات قضائی  و حقوق شهروندی این خبر را اعلام کردو گفت: حوزه خدمات قضائی حوزه گسترده ای است که توجه به آن در میزان رضایت مندی مردم نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون حدود 14 میلیون خدمات قضائی اعم از ابلاغ اوراق و اجرای احکام  انجام شده است ، افزود: ابلاغ احضاریه‌ها، اخطاریه‌ها، دادخواست‌ها، اجرای احکام جلب، توقیف اموال، فک پلمب، رفع تصرف عدوانی، معاینه و تحقیقات محلی، بخشی از اجرای احکام قضائی است که به موقع و صحیح انجام دادن آنها در افزایش رضایت‌مندی از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و حقوق شهروندی دارای نقش بسزایی است که ضرورت دارد با اهتمام هرچه تمام‌تر در این خصوص اقدام شود.

این مقام انتظامی تمرکز بر آموزش،  ارتقاء سطح توانمندی و مهارت کارکنان و استفاده از ظرفیت فناوری را برای انجام بهینه و مؤثرتر ماموریت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از موضوعات محوری دانست که پلیس پیشگیری به جد آنها را دردستور کار خود قرار داده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: باید با شتاب بیشتری به سوی هوشمند کردن پیشگیری از جرم حرکت کنیم، که برای این موضوع پایش تصویری، توسعه سیستم هشدارهای الکترونیکی و عملیاتی کردن ظرفیت‌های قانونی نیاز است.

وی ادامه داد: نصب دوربین در اماکن عمومی، تمرکز بر کانون‌های جرم و پایش مستمر آن و تجهیز و هوشمند کردن خودروهای گشتی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار معصوم‌بیگی عنوان کرد : ماموریت و اثر کار نیروی انتظامی دارای میدان وسیعی است و کلانتری‌ها در خط مقدم اجرای این ماموریت و سیستم عدالت کیفری قرار دارند و نقش آنها در موفقیت سازمان بسیار محوری است. باید  به طور مستمر حوزه ماموریت در این بخش رصد و مسئله یابی  شود و در جلسات اندیشه‌ورزی، کمیسیون خدمات قضائی  و حقوق شهروندی پلیس پیشگیری راه‌کارهای مربوطه مشخص شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون