مذاکره برای سرمایه گذاری آغاز شد

ورود آلمان به صنعت فولاد و سرب ایران

کد: 13951019217205499

https://goo.gl/ntIvIF

، تهران , (اخبار رسمی): آلمانی‌ها تجربیاتی در زمینه معادن ذغال‌سنگ و معادن سرب دارند و مذاکراتی برای برخورداری از این تجربیات توسط معدنکاران ایرانی در حال انجام است.

ورود آلمان به صنعت فولاد و سرب ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، فریدون بوداغی کارشناس صنعت از مذاکره آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن زغال‌سنگ و سرب ایران گفت: آلمانی‌ها تجربیاتی در زمینه معادن ذغال‌سنگ و معادن سرب دارند و مذاکراتی برای برخورداری از این تجربیات توسط معدنکاران ایرانی در حال انجام است. 

وی ادامه داد: آلمانی‌ها اقدامات مؤثری در جهت حفظ محیط زیست انجام داده‌اند که می‌توانیم سرمایه‌گذاری آن‌ها را در معادن کشور جذب کنیم. 

به گفته وی، در زمینه فولاد نیز آلمان از پیشرفت خوبی برخوردار است که در این زمینه امکان برخورداری از تجربیات این کشور اروپایی وجود دارد. 

بوداغی با اشاره به حضور طراحان و مخترعین ایرانی در شرکت‌های معتبر خارجی، ‌ گفت: در صورت حمایت از مخترعین می‌توانیم صنایع پیشرفته‌ای در کشور داشته باشیم. 

وی با تأکید بر لزوم ایجاد صندوق مخترعین برای حمایت از نخبگان کشور، گفت: این صندوق می‌تواند مانند یک مؤسسه خیریه عمل کند به طوری که از طرح‌های جدید حمایت کند و سرمایه لازم برای صنعتی شدن طرح‌ها را در اختیار مخترعین قرار دهد. 

عضو هیات علمی دانشگاه دوسلدورف آلمان در ادامه مذاکره با شرکت‌های خارجی در زمینه بهبود وضعیت محیط زیست را از جمله اقدامات در دست اجرا توسط طرف‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: ‌ در صنعت خودروسازی نیز باید برای بهبود وضعیت محیط زیست اقداماتی انجام شود، از جمله اینکه خودرو‌ها باید از کاتالیزورهای مناسب برخوردار باشند و علاوه بر این، استفاده از اتومبیل‌های گازوئیلی به حداقل برسد. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت آلایندگی کارخانه‌ها، ‌ گفت: زمانی که یک کارخانه در حال ایجاد است باید آسیب‌های زیست محیطی آن را بررسی کنند، نه اینکه بعد از ایجاد کارخانه بگویند که این کارخانه مشکلات محیط زیستی ایجاد می‌کند و باید متوقف شود. 

این کار‌شناس صنعت با بیان اینکه بهترین طراحان اتومبیل دنیا، ایرانی هستند و در شرکت‌هایی مانند لامبورگینی و فراری فعال شده‌اند، گفت: طراحان ایرانی باید مورد تشویق قرار گیرند تا از توان آن‌ها در صنعت داخل استفاده شود. 

وی با انتقاد از بروکراسی پیچیده در گرفتن مجوزهای سرمایه‌گذاری در ایران، گفت: ‌ دولت باید گارانتی لازم را به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه دهد و بروکراسی پیچیده فعلی برطرف شود تا شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باشیم. 

بوداغی الگوبرداری از اقتصاد آمریکا را یک اشتباه بزرگ عنوان کرد و گفت: در زمینه اقتصاد باید از کشورهایی مانند اتریش و آلمان الگوبرداری کنیم که اجازه نمی‌دهند فردی یک شبه از ثروت نجومی برخودار شود. 

وی ادامه داد: این سیاست که همه شرکت‌ها باید خصوصی شوند، الگوی درستی نیست، زیرا خصوصی‌سازی باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود و این موضوع در کشورهای غربی تجربه شده است. 

عضو هیات علمی دانشگاه دوسلدورف آلمان تأکید کرد: دولت باید بر بخش‌های مختلف نظارت داشته باشد اما نباید در این امور دخالتی اعمال کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]