رئیس اتاق مشترک ایران و عمان خبر داد

تبدیل بنادر صحار و چابهار به هاب موادغذایی درمنطقه

کد: 13951020217365499

https://goo.gl/9Kj1SZ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از مطرح شدن پیشنهاد تبدیل بندر صحار و بندر چابهار به هاب مواد غذایی منطقه خبر داد و خواستار حضور سرمایه گذاران استان سیستان و بلوچستان در این پروژه شد.

تبدیل بنادر صحار و چابهار به هاب موادغذایی درمنطقه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران، محسن ضرابی، رییس اتاق مشترک ایران وعمان، ضمن اشاره به مزیتهای کشور عمان و رفتار متفاوت این کشور نسبت به همسایگانش در مقابل ایران به ویژه در مناقشه‌های هسته‌ای، گفت: روابط تجاری ایران و عمان سابقه‌ای طولانی دارد، نزدیکی و تسهیلاتی که عمانی‌ها برای تجار ایرانی در نظر گرفته‌اند، فرصت مغتنمی است که باید از آن بهترین بهره را ببریم. 

ضرابی گفت: در همین مدت کوتاه که از راه اندازی اتاق مشترک ایران وعمان می‌گذرد، اقدامات بسیار خوبی انجام شده که شرایط را برای تجارت با عمان برای بازرگانان ایرانی آسان‌تر کرده است، وی از برقراری خط مستقیم بین بندرعباس و بندر صحار، تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان دارای معرفی نامه اتاق مشترک، تسهیل ثبت شرکت فعالان اقتصادی ایران در مناطق آزاد صحار، دوقوم و مسقط، حل مشکل گشایش آل سی و نقل وانتقال پول و اموری از این دست به عنوان اقدامات اتاق مشترک با همکاری سفارت ایران، سفارت عمان و سازمان توسعه تجارت یاد کرد. 

وی عمان را محل مناسبی برای صادرات کالا به کشورهایی دانست که به دلایل سیاسی هم اکنون امکان صادرات به آن‌ها را نداریم. 

رییس اتاق مشترک ایران وعمان با تاکید بر سرمایه گذاری‌های فراوان عمان در بخش بنادر و با نگاه به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف این کشور با سایر نقاط جهان، تصریح کرد: عمان می‌تواند در ارتباط با ایران به عنوان جایگزین مناسب سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در نظر گرفته شود، همچنین با توجه به اینکه بنادر ایران در هرمزگان و سیستان و بلوچستان کمترین فاصله را با بنادر عمان دارند، تأسیس پایانه‌های صادراتی در این دو استان می‌تواند بسیار در رونق بازرگانی کشور تأثیر گذار باشد. ضمن اینکه تفاهنامه عشق آباد برای دستیابی کشورهای آسیای میانه به آبهای آزاد بین ازبکستان - ترکمنستان - عمان - ایران چند سال پیش به امضا رسیده که در این راستا بندر چابهار با پیوستن به خطوط ریلی کشور می‌تواند به عنوان محوریت این تفاهنامه نقش کلیدی را بازی کند و زمینه را برای تحول اقتصاد استان سیستان وبلوچستان وکشور مهیا سازد. 

ضرابی از پیشنهاد تبدیل بندر صحار و بندر چابهار به هاب مواد غذایی منطقه خبر داد که قرار است بر اساس آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی، مواد غذایی ایران در این دو بندر فرآوری شده و به سایر کشورهای منطقه صادر شود. 

وی افزود: تهیه نقشه راه برای عملیاتی کردن این پیشنهاد به عهده اتاق مشترک ایران و عمان است که در این مسیر همکاری اتاق زاهدان، منطقه آزاد چابهار و مقامات استان سیستان و بلوچستان اهمیت زیادی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]