اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020217535763

پرورش ماهی با هدف بی‌نیازی تولیدات کشاورزی به کود انجام می‌شود

بهره‌برداری دومنظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی

کد: 13951020217535763

https://goo.gl/g9Swe8

، تهران , (اخبار رسمی): پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولیدات مزارع و یا باغات را از کود بی‌نیاز می‌کند.

بهره‌برداری دومنظوره از استخرهای ذخیره آب کشاورزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات محمدرضا مهدی‌زاده مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاروزی خراسان رضوی  گفت: استخرهای ذخیره آب کشاورزی یکی از مکان‌های بسیار مهم در تولید و پرورش ماهی در خراسان رضوی هستند که به صورت ۲ منظوره از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود. 

وی بیان کرد: به علت اینکه ما در خراسان رضوی چند رودخانه دائمی محدود بیشتر نداریم تنها ۲ مجتمع تولید و پرورش ماهی در این استان فعالیت دارند که از رودخانه‌های بابارمضان و ایدلیک استفاده می‌کنند. 

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاروزی خراسان رضوی مشاء بودن چاه‌های آب در خراسان رضوی را یکی از مواردی دانست که سبب کمتر شدن فعالیت در حوزه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی برای تقویت کار تیمی محسوس است. 

مهدی‌زاده بیان کرد: هم اکنون اهالی سبزوار به علت اینکه هدایت الکترونیکی در آب‌های آن‌ها بالا است به سمت پرورش ماهی رفته و در این زمینه اقدامات مؤثری را انجام داده‌اند و در سال گذشته ۳۴ درصد تولید استان مربوط به استخرهای ذخیره شهرستان سبزوار است. 

وی ادامه داد: استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی می‌تواند به تولید محصولات ارگانیک نیز کمک دهنده باشد زیرا برخی از کشاورزان که از آب تولید ماهی برای محصولات خود استفاده می‌کنند دیگر نیازی به استفاده از کود ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی