اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020217545500

دستورالعمل ساماندهی نرخ ارز یک گام روبه‌جلو برای واردات

امکان تعیین قیمت‌نهایی کالای وارداتی، وجود ندارد

کد: 13951020217545500

https://goo.gl/MZ5qMp

، تهران , (اخبار رسمی): براساس شرایط دستورالعمل ساماندهی نرخ ارز امکان تعیین قیمت نهایی کالای وارداتی برای واردکننده تا زمان تسویه اسناد با بانک وجود ندارد.، با این وجود این دستورالعمل یک گام رو به جلو برای واردات است.

امکان تعیین قیمت‌نهایی کالای وارداتی، وجود ندارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، براساس دستورالعمل ساماندهی بازار ارز که در هفته گذشته توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند اعتباری را برای کالاهایی که واردات آن با نرخ آزاد مجاز است با توجه به وضعیت اعتباری متقاضی و دست‌کم ۱۰ درصد پیش‌پرداخت براساس نرخ دلار ۳۶۰۰ تومان به‌طور علی‌الحساب در نظر بگیرد. 

فرهاد احتشام زاد رئیس فدراسیون واردات درباره دستورالعمل ساماندهی نرخ ارز گفت: در این دستورالعمل برای واردات گشایش اعتبارشده است و براساس ثبت ۱۰ درصد از سفارش واردکنندگان می‌توانند ال سی باز کنند و نرخ ارز در نظر گرفته‌شده ۳۶۰۰ تومان است. 

احتشام زاد ادامه داد: نرخ ارز ۳۶۰۰ تومانی یک نرخ موقت است. زمانی که واردکننده کالایش را وارد کند، قیمت نهایی کالا براساس نرخ ارز در زمان واردات محاسبه می‌شود. 

رئیس فدراسیون واردات گفت: این مسئله تا حد زیادی امکان پیش‌فروش محصولات وارداتی را برای واردکنندگان از بین می‌رود. به دلیل نوسانات زیاد در قیمت ارز، واردکننده نمی‌توان پیش از ورود محصول، قیمت تمام‌شده کالا را مشخص کرده و جنس را پیش‌فروش کند. این مسئله به نارضایتی مشتریان منجر می‌شود. پیش‌ازاین وجه موردنظر از طریق صرافی منتقل می‌شد و دو نرخ مشخص برای از وجود داشت. 

احتشام زاد با اشاره به اینکه پیش‌ازاین واردکنندگان با ارز متقاضی اجناس را وارد می‌کردند و این ابلاغیه یک پله روبه‌جلو برای واردکنندگان است گفت: این ابلاغیه ازنظر تعیین قیمت تمام‌شده تا زمان ورود کالا به کشور و تسویه اسناد با بانک برای واردکنندگان محل شک و تردید است. 

رئیس فدراسیون واردات گفت: قابلیت پیش‌فروش محصولات وارداتی در مورد کالاهای باارزش مثل خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کالاهایی مثل خودرو که تعیین قیمت آن‌ها وابستگی زیادی به نرخ آزاد و دولتی ارز دارد در چنین شرایطی با مشکل روبه‌رو می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]