اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951021218155606

۵۵ درصد درخواستهای ترابردپذیری تکمیل شد

کد: 13951021218155606

https://goo.gl/9kJ4tt

، تهران , (اخبار رسمی): معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رفع اشکالات موجود در اجرای طرح ترابردپذیری موبایل خبر داد و گفت: ۵۵ درصد درخواستهای مشترکان برای ترابردکردن شماره هایشان تکمیل شد.

۵۵ درصد درخواستهای ترابردپذیری تکمیل شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، حسین فلاح جوشقانی از نظارت و پایش مستمر فرایند ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: در ماههای ابتدایی اجرای طرح ترابردپذیری اشکالاتی وجود داشت که با برگزاری جلسات مداوم کنترل پروژه با حضور نمایندگان اپراتورها، پیمانکار و ناظر، عملکرد سیستم بررسی شده و با اعمال نظارت و پایش مداوم پروژه، اشکالات موجود شناسایی، پیگیری و رفع شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به مقایسه گزارشهای سیستمی از فرایند ترابردپذیری افزود: میزان ترابرد تکمیل شده از ۲۴ درصد به ۵۵ درصد در حال حاضر رسیده است و ۴۵ درصد عدم تکمیل ترابرد نیز به دلیل انصراف خود مشترکان و یا رد درخواست ترابرد به دلایل قوانین تجاری ترابردپذیری است و اپراتورها در این زمینه کوتاهی نکرده‌اند.

فلاح جوشقانی احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و بالعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی را از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان کرد.

 طرح ترابردپذیری امکان جابجایی مشترک موبایل را از یک اپراتور به اپراتور دیگر فراهم می کند، بدون آنکه مشترک شماره خط خود را تغییر دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال 1382 و با استناد به ماده هفت قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجمیع معاونت امور مخابراتی و اداره کل ارتباطات رادیویی وزارت متبوع تاسیس شد. هدف از ایجاد این سازمان ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش تنظیم مقررات ارتباطی و ارتباطات رادیویی، اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]