اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218306033

برای نخستین بار در تهران در منطقه ۲1 انجام شد

کنترل جمعیت آفت سوسک پوستخوار کاج

کد: 13951022218306033

https://goo.gl/IcW0Rz

، تهران , (اخبار رسمی): با به‌کارگیری روش های علمی و تحقیقاتی جهت کنترل آفات درختان،جمعیت آفت درختی سوسک پوستخوار کنترل و درختان کاج در منطقه 21 زندگی تازه ای یافتند.

کنترل جمعیت آفت سوسک پوستخوار کاج

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه21،جمال بافرانی ،شهردار این منطقه ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: شناسایی دقیق این گونه آفت با روش های علمی، بازدید و بررسی نقاط آلوده و تعیین کانون های آلودگی فعال ، تعیین نقاط تله گذاری با توجه به نقشه و میزان آلودگی و پوشش حداکثری تمام منطقه و نصب تله ها از مراحل اجرای این عملیات بوده که توسط کارشناسان مجرب اداره فضای سبز حوزه امور شهری و محیط زیست  در این  منطقه اجرایی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با انجام این روش، تعداد بسیاری از حشرات بالغ شکار شده و جمعیت آفت در میان درختان کاج نیز بدینوسیله کاهش پیدا کرده ،تصریح کرد: بهترین مزیت استفاده از روش یاد شده این است که کنترل آفت با تمام استانداردهای زیست محیطی سازگار بوده و هیچ گونه خسارتی  را برای درخت وسایر گونه های نباتی در پی نخواهد داشت .
 شهردار این منطقه در ادامه با بیان اینکه هر هفته پایش درکل منطقه صورت می گیرد،اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح، جمعیت شناسی سوسک پوستخوار کاج در فاصله زمانی یک سال  است که این امر اطلاعات مفیدی در خصوص نحوه کنترل فیزیکی،شیمیایی و بیولوژیک این آفت با توجه به نحوه زندگی و پراکندگی جمعیتی آن را ارائه می دهد.
بافرانی در پایان افزود : متاسفانه در چند سال اخیر یکی از معضلات اصلی درختان کاج در شهرهای مختلف  از جمله تهران شیوع آفت خطرناک سوسک پوستخوار کاج بوده که افزون بر خسارت مستقیم به درختان کاج می تواند در صورت کنترل نشدن، هر ساله باعث قطع تعداد زیادی از درختان کاج فضای سبز و عرصه های جنگلی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست