اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218446386

تولید بوته درخت و درختچه مقاوم به کم آبی

کد: 13951022218446386

https://goo.gl/v11ZJH

، (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: عملیات تولید و گلدانی کردن درخت و درختچه‌های مقاوم به کم آبی به تعداد بیش از 50 هزار بوته برای سال جدید آغاز شد.

تولید بوته درخت و درختچه مقاوم به کم آبی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ علی شایگان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه کاشت درخت و درختچه‌های زینتی را به عنوان بخشی از زیباسازی چهره شهر از نیازهای ضروری و پدیده‌های مطلوب زندگی شهرنشینی برشمرد و بیان کرد: پیرو حرکت در مسیراقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها و با توجه به خشکسالی و کمبود آب و بالا بودن ریزگردها و آلودگی هوا، تولید و گلدانی کردن درخت و درختچه‌های جایگزین برای گونه‌های آبدوست که بتوان در تمام فصول سال برای کاشت آنها اقدام کرد، در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه روزافزون شهرها، عوارض مدرنیسم و زندگی شهرنشینی اثر نامطلوبی در حیات سالم شهروندان گذاشته است که با توسعه فضاهای سبز این عوامل نامطلوب کم اثر می‌شوند.

شایگان یکی از اصول مهم در ایجاد فضای سبز را استفاده از درخت و درختچه‌های مناسب دانست و گفت: این موضوع علاوه بر تصفیه هوا و کاهش مصرف آب در زیبایی هر چه بیشتر شهر نقش به سزایی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری ارومیه

شهرستان ارومیه مرکز استان چکمه‌ای شکل آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ایران واقع شده است. این استان با سه استان آذربایجان شرقی ، کردستان و زنجان و سه کشور ترکیه ، عراق و آذربایجان هم مرز است. این شهرستان در جلگه‌ای به‌طول 70 کیلومتر و عرض 30 کیلومتر در کنار دریاچه ارومیه گسترده است. شهرستان ارومیه از شرق با دریاچه ارومیه، از غرب با کشور ترکیه، از جنوب با شهرستان‌های مهاباد، نقده و اشنویه و از شمال با شهرستان سلماس همسایه است. آب و هوای آن تقریبا مدیترانه‌ای و چهارفصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در آن به وضوح دیده می‌شود. اختلاف درجه دمای آن از گرمترین روزهای تابستان تا سردترین شب‌های زمستان تا 64 درجه تفاوت دما را نشان می‌دهد و گرمترین ایام آن از 15 تیرماه تا 15 مرداد است. ارتفاع این شهر از سطح دریاهای آزاد 1332 متر است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست