اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218475763

مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خوراک دام‌وطیور

کد: 13951022218475763

https://goo.gl/5sdLvT

، تهران , (اخبار رسمی): در سال آینده با افزایش کیفیت و ثبات قیمت تمام‌شده در صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان، همزمان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مذاکراتی برای مشارکت در تولید انجام شده و قراردادهای مشارکت نیز در دست اقدام است.

مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خوراک دام‌وطیور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، پیمان ذوالفقاریان دبیر انجمن صنایع خورام دام، طیور و آبزیان گفت: در صنعت خوراک دام و طیور به دنبال نوآوری و واردات فناوری‌های نوین در این زمینه هستیم و به این ترتیب سال آینده تحولات مثبتی را برای این صنعت پیش بینی می‌کنیم. 

وی با اشاره به ورود نوآوری در این صنعت برای افزایش کیفیت کالا و ثبات در قیمت تمام شده، گفت: باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا کالاهایی با کیفیت‌تر تولید کنیم و قیمت تمام شده را کاهش دهیم تا کالاهای ما قابل رقابت در بازارهای صادراتی بین المللی باشند. 

پیش بینی بازار در زمان نوسانات ارزی دشوار است

وی ادامه داد: پیش بینی بازار در شرایطی که نرخ ارز رو به افزایش است، بسیار دشوار به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه فعالیت مقطعی در فصل سرد وجود ندارد، نیمه دوم سال، تولید کارخانه‌های خوراک افزایش یافته و تقاضا برای مصرف خوراک دام، طیور و آبزیان بیشتر می‌شود. 

ذوالفقاریان با اشاره به پسابرجام و آثار آن بر صادرات در صنعت خوراک دام و طیور، آن را از تجربه‌های مثبت برشمرد و افزود: گرچه قیمت مواد اولیه در سال گذشته ثابت بوده اما در قیمت خوراک دام، در روزهای اخیر نوساناتی داشته‌ایم. 

دبیر انجمن صنایع خورام دام، طیور و آبزیان، همچنین از ورود سرمایه گذاران خارجی به این صنعت در کشور خبر داد و گفت: با رویدادهای اخیر شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان کشور بوده‌ایم که در چند ماه گذشته آثار آن در بخش صادرات و افزایش تولید قابل اعتناست. 

افزایش نرخ ارز، مطلوب برای بخش صادرات

این کار‌شناس صنعت خوراک دام و طیور کشور، در ادامه افزایش نرخ ارز را برای صادرات مثبت ارزیابی و اظهار کرد: چنانچه روند افزایش نرخ ارز ادامه یابد، تأمین برخی از نهاده‌های وارداتی با قیمت بالا‌تر، در بحث تأمین مواد اولیه نگران کننده است و قیمت تمام شده را زیر تاثیر قرار می‌دهد. 

وی افزود: در مجموع اگر افزایش نرخ ارز کنترل شده باشد، تا حدودی بر فعالیت‌های صنعتی تاثیر مثبت خواهد داشت. بنابراین به اندازه نرخ تورم داخلی انتظار افزایش قیمت مواد اولیه را داریم. 

ذوالفقاریان تصریح کرد: با توجه به این روند تقریبا در نیمه اول سال آینده اهداف صادراتی به طور کامل اجرا خواهد شد. همچنین سال آینده در زمینه فناوری، صادرات، کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت، تحول‌هایی را در صنعت شاهد خواهیم بود. 

وی ادامه داد: اگر نرخ تورم جهانی از نرخ تورم داخلی فرا‌تر برود، این افزایش تأثیر منفی خواهد داشت. در غیر این صورت بر صادرات تأثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به اینکه صادرات با ارز انجام می‌شود خرید مواد اولیه در حد تورم، دور از انتظار نیست. 

دبیر انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان در پاسخ به اینکه اهداف صادراتی صنعت خوراک دام و طیور چه میزان محقق شده است، گفت: پیش‌بینی صنعت برای سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد افزایش صادرات بوده است. برای نیمه دوم سال که اثرات رفع تحریم‌ها به مرور آشکار می‌شود، نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش صادرات را پیش‌بینی کرده‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی