اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951024219274750

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

تحول بزرگ در صنعت هوایی با ورود ۲۰۰ فروند هواپیما

کد: 13951024219274750

https://goo.gl/q4pLtJ

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که امضاء قراداد با ایرباس، بویینگ و ای‌تی‌آر تحولی بزرگ و سرآغاز نوسازی ناوگان هوایی کشور است، گفت: این آغاز راه است و پایان راه بازسای شرکت هما عرضه آن در بازار بورس، افزایش سرمایه هما و همچنین ارتقای مدیریتی هما خواهد بود.

تحول بزرگ در صنعت هوایی با ورود ۲۰۰ فروند هواپیما

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نشست مطبوعاتی که پس از مراسم ورود نخستین ایرباس به ایران برگزار شد گفت: ما در سرآغاز نوسازی ناوگان هوایی هستیم و بر اساس قرادادی که با ایرباس، بویینگ و ای‌تی‌آر داریم در نهایت تحولی بزرگ با ورود ۲۰۰ فروند هواپیما به کشور انجام می‌شود.

آخوندی همچنین خبر داد که تا دو هفته دیگر قرارداد با ای‌تی‌آر برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای کوچک نهایی می‌شود و گفت: تا پایان سال شاهد فرود ۲ فروند هواپیمای ایرباس دیگر هستیم و این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۱۷ هفت فروند هواپیمای دیگر از ایرباس تحویل می‌گیریم.

آخوندی ادامه داد: همواره این نوع اقدامات و قراردادهای بزرگ به مراقبت‌های جدی نیاز دارد و همان طور که رهبری فرمودند ما به قرآن و قانون پایبند بوده و پای امضای خود در تمامی قراردادها می‌مانیم؛ البته تا زمانی که طرف مقابل به آن قرارداد احترام بگذارد.

آخوندی گفت: ایرباس و بویینگ و ای‌تی‌آر با حسن نیت پای امضای قرارداد نشسته‌اند و دلیلی ندارد که این قرارداد امضا شود اما اجرایی نشود. وی ادامه داد البته حق می‌دهیم به آنهایی که به این قرارداد خوش‌بین نبوده‌اند چرا که تاریخی طولانی از تلخی روابط بین ما و جهان وجود داشته است و خیلی از رسانه‌های داخلی و خارجی گمانه زنی‌هایی منفی بر اساس همین تاریخچه داشتند.

وی ادامه داد: ما به توان و موقعیت ایران امید داریم و مطمئن هستیم که تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که این آغاز راه است و پایان راه بازسای شرکت هما عرضه آن در بازار بورس، افزایش سرمایه هما و همچنین ارتقای مدیریتی هما خواهد بود.

آخوندی همچنین توضیح داد که برای ارتقای کیفیت سایر ایرلاین‌ها بحث افزایش کفایت سرمایه را مطرح کردیم و تصمیم گرفتیم که سرمایه هر ایرلاینی به ۱۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. او همچنین متذکر شد که تعمیر، نگهداری، اوورهال و تامین قطعات از دیگر اقدامات ایران است که در مسیر نوسازی ناوگان ادامه پیدا خواهد کرد.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان