اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220166119

دغدغه امنیت در دوران اینترنت اشیا

کد: 13951025220166119

https://goo.gl/D8XAR4

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا با متصل کردن تمام اشیا پیرامون ما به اینترنت، تأثیر شگرفی بر زندگی‌مان خواهد داشت؛ اما این اشیا تحت شبکه خود می‌توانند طعمه هکرها و مجرمین سایبری باشند.

امنیت اینترنت اشیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت آی‌اوتی‌تی iott، اینترنت اشیا با متصل کردن تمام اشیا پیرامون ما به اینترنت، تأثیر شگرفی بر زندگی‌مان خواهد داشت؛ اما اینکه مقابله با جرائم سایبری، هزینه ۱۲۵ میلیارد دلاری را به قربانیان تحمیل کرده حاکی از میزان اهمیت و بزرگی ابعاد این مسئله است. 

مطابق گزارش «نورتون سایبرسیکیوریتی اینسایتس» که در نوامبر گذشته منتشر شد، ۶۸۹ میلیون نفر از ۲۱ کشور جهان در سال گذشته تحت تأثیر جرائم سایبری قرارگرفته‌اند.

در عصر اینترنت اشیاء، پرداختن به موضوع امنیت سایبری دارای اولویت خواهد بود، مطابق برآوردهای «تری گریر کینگ»، مدیر امنیت سایبری شرکت فناوری اطلاعات سیسکوی انگلیس، ایرلند و آفریقا؛ تا سال ۲۰۲۰، ۵۰ میلیارد شی به اینترنت متصل خواهد شد.

تری گریر کینگ در ایمیلی به CNBC گفت: مشکلی که با آن مواجه هستیم آن است که در طراحی بسیاری از این دستگاه‌ها فکری برای امنیت خود نکرده‌اند و بسیاری از کاربران نمی‌دانند که در اصل یک سرور وب خیلی کوچک را در خانه خود قرار می‌دهند که می‌تواند مورد سوءاستفاده قرارگرفته و به آن‌ها آسیب برساند.

سیسکو تالوس تا به امروز کمپین‌های بزرگی را برای شناسایی مهاجمانی که با حدس مشخصات ورود، در پی تسلط بر دستگاه‌های IOT و ایجاد بات‌نت هستند، پیگیری کرده است.

در پی تلاش بازار برای دست‌یابی به راه‌حل‌های این مسئله، سیمانتک  «فروش»«نورتون کور» را آغاز کرده و نورتون‌کور یک روتر وای فای خانگی است که برای تأمین امنیت و محافظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت طراحی‌شده است.

این دستگاه می‌تواند داده‌های وارده را برای یافتن ویروس‌ها و بدافزارها اسکن کند و درصورتی‌که دستگاه‌های متصل به اینترنت به تهدیدی تبدیل شوند، قبل از هشدار به کاربر در مورد این مسئله، آن‌ها را قرنطینه کند.
کریر کینگ نایب‌رئیس واحد تجاری مشتری سیمانتک، گفت: در ماه‌های اخیر، شاهد حملات قابل‌توجهی بوده‌ایم و می‌دانیم هکرها اکنون برای دسترسی به اطلاعات خصوصی و مالی از دستگاه‌های متصل به اینترنت استفاده می‌کنند که ابزارهای جدیدی هستند.

وی ادامه داد: نورتون به شیوه‌ای مبتکرانه پلتفرم امنیت دیجیتال را گسترش می‌دهد و در حال حاضر شامل یک روتر خانگی بی‌سیم با طرحی عجیب و هنرمندانه است تا به مشتریان کمک کند در خانه‌هایشان امنیتی شخصی‌تر و دقیق‌تر داشته باشند.

کینگ اضافه کرد: دستگاه‌هایی مثل نورتون کور احتمالاً کافی نخواهند بود، مصرف‌کنندگان باید آگاهی بیش‌تری به امنیت داشته باشند و شرکت‌هایی که این دستگاه‌ها را تولید می‌کنند باید مطابق نظر کریر کینگ امنیت را در اولویت قرار دهند.

نایب‌رئیس واحد تجاری مشتری سیمانتک می‌گوید : درحالی‌که فناوری برای کمک به حفظ شبکه‌های ما دائماً در حال پیشرفت است، باید برای کمک به حفظ دستگاه‌های اینترنت اشیاء تلاش بیش‌تری کنیم. این تلاش‌ها شامل آگاهی بخشی به کاربران در مورداستفاده نکردن از رمزهای عبور پیش‌فرض در دستگاه‌های اینترنت اشیائی که به‌سادگی در معرض خطر هکرها قرار می‌گیرند و آگاهی بخشی به تولیدکنندگان دستگاه‌های اینترنت اشیاء در مورد اولویت‌بخشی به امنیت این دستگاه‌ها درست از مرحلۀ طراحی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]