اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220315700

سهم نیم درصدی اقتصاد سبز از اقتصاد ایران

کد: 13951025220315700

https://goo.gl/WcbeFD

، تهران , (اخبار رسمی): در حالی که میانگین جهانی در حوزه اقتصاد سبز به 20 درصد می رسدسهم ایران از این حوزه زیر نیم درصد است.

سهم نیم درصدی اقتصاد سبز از اقتصاد ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، زهرا جواهریان ،مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این موضوع گفت:در تلاشیم تا از طریق این تفاهم نامه؛ فعالیت بخش های مهمی همچون صنعت، خدمات و کشاورزی را با ظرفیت های زیستی کشور هم راستا کنیم.

جواهریان ادامه داد: همچنین طی این تفاهم نامه تلاش برای فرهنگ سازی و ارتقا دانش محیط زیستی برای عموم مردم، بخش‌های تخصصی و خصوصی در دستور کار مشترک قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر اینکه تقویت صندوق ملی محیط زیست به معنای تقویت سرمایه گذاری در بخش اقتصاد سبز است، تصریح کرد: جای خرسندی است که اتاق ایران با کلیه ظرفیت‌ها خود برای ارتقا دانش زیست محیطی، دستیابی به توسعه پایدار و اقتصاد سبز کشور اعلام آمادگی و همکاری کرده است.

به گفته جواهریان، وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست در این همکاری، تدوین شاخص های اقتصاد سبز و قرار دادن آن ها در اختیار اتاق ایران است. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست موظف به اجاری نقش تسهیل گری و رفع موانع فعالیت اتاق ایران در این حوزه است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد سبز سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر تشکیل کمیته راهبردی و عملیاتی به منظور اجرای تفاهم نامه طی دو هفته آتی، گفت: این تفاهم نامه در هشت ماده و چهار تبصره میان سازمان حفاظت محیط زیست و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران منعقد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست