اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220375807

چند توصیه برای خواب بهتر سالمندان

کد: 13951025220375807

https://goo.gl/a4EFau

، تهران , (اخبار رسمی): شورای جهانی بهداشت مغز (GCBH)، با انتشار گزارشی جدید، بر اهمیت خواب مناسب برای هوشیار ماندن و حفظ توان ذهنی سالخوردگی تاکید کرده است.

چند توصیه برای خواب بهتر سالمندان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، شورای جهانی بهداشت مغز، با انتشار گزارشی، ضمن تاکید بر اهمیت خواب مناسب برای هوشیار ماندن و حفظ توان ذهنی سالمندان، توصیه‌هایی را برای کمک به این افراد به منظور خواب سریع‌تر و لذت بردن از یک خواب بی‌وقفه و طولانی ارائه کرده است.
در این گزارش که روزنامه ایندیپندنت آن را چاپ کرده، یادآور شده است که اساساً خوابیدن سخت و منقطع برای دوره ای طولانی می تواند خطر بیماری های قلبی، چاقی، دیابت، بیهوشی و بی حالی ناگهانی و حتی ابتلا به سرطان را افزایش دهد.
از سوی دیگر، شورای جهانی بهداشت مغز(GCBH) ، که یک نهاد مستقل شامل محققان و متخصصانی است که در زمینه سلامت مغز و علوم شناختی فعالیت می‌کند، با تاکید بر اهمیت خواب مناسب برای هوشیار ماندن و حفظ توان ذهنی سالمندان، توصیه‌هایی برای بهتر خوابیدن سالمندان دارد.
یکی از توصیه های کارشناسان شورای جهانی بهداشت مغز، خوابیدن سالمندان با جوراب به ویژه شب ها است. هرچند به خواب رفتن با جوراب، چندان خوشایند نیست، اما ضروری است، افراد مسن یا سالخورده به دلیل تحلیل قوای جسمانی، پاهای خود را گرم نگه دارند.
همچنین خودداری از مصرف غذا و آشامیدن تا سه ساعت قبل از خواب، پرهیز از بحث و مجادله در شب، استفاده نکردن از تلفن هوشمند و تبلت در اتاق خواب، گرفتن دوش آب گرم پیش از خواب، تعویض چراغ‌های سفید یا آبی رنگ اتاق خواب با چراغ‌های نارنجی از جمله توصیه‌های این کارشناسان برای بهبود خواب در افراد سالمند یا بزرگسال است.
از سوی دیگر، کارشناسان معتقدند که در طولانی مدت، کاهش وزن، ورزش کردن، ترک سیگار، پیاده روی در طول روز، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی آفتاب و پرهیز از چُرت های طولانی تر از ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند به بهبود خواب در دوران سالمندی کمک کند.
در گزارش تازه شورای جهانی بهداشت مغز، همچنین به افرادی که به رختخواب می‌روند، اما خوابشان نمی‌برد، توصیه شده است که برای مدتی از رختخواب خارج شده و به اتاق دیگری بروند و تنها زمانی به رختخواب بازگردند که خواب آلود شده باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه