اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220385807

کاهش بیماری های سالمندان در گرو مشارکت های اجتماعی

کد: 13951025220385807

https://goo.gl/unsTNM

، تهران , (اخبار رسمی): حضور سالمندان در گروه های اجتماعی، زمینه ساز سلامت روحی و روانی و در برخی موارد بهبود عوارض جسمی در آن ها می شود.

کاهش بیماری های سالمندان در گرو مشارکت های اجتماعی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، احمد دلبری، متخصص طب سالمندی با اعلام این خبر گفت: حضور سالمندان و بازنشستگان در گروه‌ های اجتماعی می‌تواند به جلوگیری از کاهش قدرت شناختی که در ارتباط با سن افراد است، کمک کند. تعامل اجتماعی برای هوشیار نگه داشتن ذهن در سال‌های بالاتر مفید است و به همین دلیل، باید سالمندان به حضور در این گروه ها تشویق شوند.
دلبری با بیان اینکه سالمندی جمعیت، نمادی از موفقیت سیستم بهداشتی درمانی در کشور است، گفت: اقدامات مختلفی در این زمینه از دهه های قبل آغاز شده بود، اما اکنون جمعیت سالمندان در کشورمان به سونامی تعبیر می شود و به همین علت، ضروری است تا متولیان حوزه سلامت و رفاه اجتماعی، توامان برنامه های مشخصی را برای این گروه ها تعریف کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته از خدمات و تجارب سالمندان استفاده می شود، اما از آنجایی که سالمندی در جامعه ایران، آغاز خانه نشینی تعبیر شده است، سالمندان عملاً در این مشارکت اجتماعی حذف می شوند.
دلبری با تاکید بر اینکه آموزش برای داشتن سالمندی مطلوب از ضرورت هایی است که خوب به آن پرداخته نشده است، گفت: باید با آموزش در سنین میانسالی و حتی جوانی و از هم اکنون، در فکر دوران سالمندی با کیفیت و مطلوب باشیم.
وی مشارکت اجتماعی در تمام گروه های سنی به ویژه سالمندان را مهم و اثربخش عنوان و تاکید کرد: مراقبین سالمندان و نهادهای متولی، باید به مشارکت های اجتماعی در این دوران توجه جدی داشته باشند و مشوق های لازم را برای حضور فعال سالمندان در اجتماع بکار گیرند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 31/3/1345 به موجب ماده 70 قانون مزبور اداره کل بازنشستگی با کلیه دارائی و موجودی صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و بودجه وتعهدات خود از وزارت دارائی منتزع و تابع سازمان اموراداری واستخدامی کشور گردید و براساس اصلاحیه ماده مذکور از اول سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به صورت موسسه ای مستقل وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی کشور تشکیل گردید . با ادغام سازمانهای اموراداری و استخدامی کشور و برنامه وبودجه در تاریخ 11/12/1378و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، صندوق بازنشستگی کشوری نیز یکی از موسسات تابعه این سازمان شد ، با تصویب قانون نظام جامع رفاه وتامین اجتماعی در تاریخ 21/2/1383 و به موجب تبصره 2 ماده 17 این قانون ، صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور منتزع و تابع وزارت رفاه وتامین اجتماعی گردید و توسط صندوق بازنشستگی کشوری اداره می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی