اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220810079

از سوی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای صورت گرفت

اعلام شرایط تاسیس وبهره برداری شرکتهای حمل و نقلی

کد: 13951026220810079

https://goo.gl/JwVy5w

، تهران , (اخبار رسمی): ضوابط تأسیس و بهره‌برداری از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری کالا در تاریخ ۲۰ دی‌ماه سال جاری از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شد.

اعلام شرایط تاسیس وبهره برداری شرکتهای حمل و نقلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا بابیان این خبر اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر رفع موانع موجود در سرمایه‌گذاری و رقابت‌پذیر نمودن بخش حمل‌ونقل و به‌منظور افزایش بهره‌وری و توسعه خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری کالا و همچنین یکپارچه‌سازی مقررات صورت گرفت.

وی افزود: تغییرات به وجود آمده در ضوابط فعلی نسبت به ضوابط گذشته مشتمل بر دو بخش است که یک بخش اصلاحات ناظر بر تأسیس شرکت و بخش دیگر اصلاحات ناظر بر بهره‌برداری شرکت می‌شود.

دغاغله بابیان این‌که در هنگام تأسیس شرکت، ناوگان استیجاری و تحت پوشش حذف گردیده است، افزود: البته شرکت‌ها می‌توانند تا ۴ برابر تعداد وسایل نقلیه ملکی موردنیاز، وسیله نقلیه تحت پوشش نیز با مشخصات معین ارائه کنند.همچنین در درجه‌بندی برخی از شهرستان‌های کشور با توجه به پیشنهادهای استان‌ها و ملاحظات حمل‌ونقلی تغییراتی صورت گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که مطابق بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تاریخ اول آبان ماه سال ۹۵،   ساماندهی ناوگان وانت‌بار اجرایی و برای فعالیت ملزم به دریافت بارنامه می‌باشند، شرایط تأسیس شرکت‌های اختصاصی حمل‌ونقل سبک بین‌شهری (وانت‌بار) نیز در ضوابط فعلی پیش‌بینی شده‌است. 

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا در ادامه افزود: در برخی از شرایط مدیرعامل و سوابق تجربی موردنیاز ایشان نیز تغییراتی ایجادشده است. همچنین در جهت رفع موانع موجود در سرمایه‌گذاری حداقل متراژ مستحدثات پایانه معرفی‌شده برحسب درجات کاهش و از سوی دیگر در راستای توسعه خدمات شرکت‌های حمل‌ونقل، امکان ارائه متراژ کمتر برای پایانه شرکت‌های سراسری به‌شرط ارائه مابقی متراژ در شهرهای دیگر تحت شرایطی فراهم شده است.

وی افزود: از دیگر تغییرات ضوابط موصوف در بخش تأسیس شرکت، پذیرش کاربری حمل‌ونقلی یا خدماتی و یا تجاری برای پایانه، به‌صورت ملکی با سند رسمی به نام شرکت یا استیجاری ۳ ساله با اجاره‌نامه رسمی به نام شرکت است که بازهم در راستای قانون رفع موانع تولید انجام‌شده است.   

دغاغله یادآور شد: از آنجائی که درگذشته تسهیلاتی برای ایثارگران متقاضی تأسیس شرکت‌های با حوزه فعالیت شهرستانی در نظر گرفته‌شده بود، در ضوابط جدید این تسهیلات برای متقاضیان تأسیس شرکت با حوزه فعالیت استانی و سراسری نیز فراهم گردیده است. ضمناً مجوز فعالیت شش‌ماهه حذف و متقاضیان پس از احراز شرایط مطابق ضوابط، پروانه فعالیت سه‌ساله دریافت می‌نمایند. 

وی با اشاره به این‌که در بخش بهره‌برداری شرکت، زمان عدم فعالیت برای تلقی غیرفعال بودن شرکت از یک سال به دو سال افزایش‌یافته است، افزود: یکی از تغییرات بسیار مهم در ضوابط جدید پیش‌بینی محرومیت تا حداکثر ۵ سال با نظر دفتر حقوقی سازمان برای مدیرعامل شرکت‌هایی است که نسبت به صدور بارنامه با مشخصات غیرواقعی راننده یا ناوگان حامل کالا و یا وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی معتبر اقدام می‌کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا افزود: به‌منظور جلوگیری از ترددهای اضافی کامیون‌ها و افزایش بهره‌وری، صدور بارنامه در مراکز عمده بار از قبیل معادن با درنظرگرفتن مقتضیات اجتماعی و اقتصادی منطقه و به تشخیص مدیر استان و با اتخاذ تمهیدات لازم امکان‌پذیر شده است. همچنین به‌منظور جلوگیری از ارائه اسناد صوری برای ناوگان ملکی شرکت‌ها از تاریخ اول مهرماه سال ۹۷ صدور بارنامه برای ناوگان ملکی در مبدأ مرکزیت شرکت صرفاً توسط شرکت مربوطه مقدور خواهد بود.

وی تصریح کرد: به‌منظور تخصصی کردن فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل، عملیات حمل‌ونقل محمولات فوق سنگین، ترافیکی و مواد خطرناک توسط شرکت‌هایی مجاز است که ضوابط اختصاصی مربوطه را احراز کرده و نسبت به اخذ پروانه خاص اقدام کنند. گفتنی است ضوابط موصوف متعاقباً توسط معاونت حمل‌ونقل ابلاغ خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راهداری و حمل و نقل جاده ای

در سال 1382 شورای عالی اداری کلیه وظایف، نیروی انسانی، تجهیزات، تعهدات و اعتبارات معاونت راهداری وزارت راه و ترابری به سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کشور منتقل و معاونت مذکور از تشکیلات وزارت راه و ترابری حذف شد و وظایف و اداره امور دبیرخانه شورای عالی ترابری کشور از سازمان منتزع و به وزارت راه و ترابری منتقل گردید و نام سازمان به «سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» تغییر یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان