اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220985700

سازمان هواشناسی اعلام کرد

بلندمرتبه سازی و تاثیر منفی آن در تخلیه هوا

کد: 13951026220985700

https://goo.gl/PNNt1G

، تهران , (اخبار رسمی): اخیرا سازمان هواشناسی در شورای عالی مدیریت شهرسازی گزارشی در مورد تاثیر بلندمرتبه سازی در آلودگی هوا ارائه کرد.

بلندمرتبه سازی و تاثیر منفی آن در تخلیه هوا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، داود پرهیزکار،رئیس سازمان هواشناسی دراین زمینه گفت:دربحث مدیریت شهری، آلودگی هوا، باران‌های اسیدی و تابش UV که در بهداشت عمومی تاثیر دارد و همچنین در بحث بلندمرتبه سازی از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می‌شود.

پرهیزکار ادامه داد:ینها موضوعات روز کشور است که بخش‌های مختلف از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده می‌کنند. اخیرا در شورای عالی مدیریت شهرسازی گزارشی در مورد بلندمرتبه سازی و تاثیر منفی آن در تخلیه هوا ارائه دادیم. طبق این گزارش نه تنها بلندمرتبه سازی باعث اشکال در تهویه هوا می‌شود بلکه نوع و جنس ساختمان نیز در تهویه هوا تاثیر می‌گذارد، بنابراین در این شورا تصمیم گرفته شد به طور موقت بلندمرتبه سازی متوقف شود تا در موقعیت مناسب برای این موضوع تصمیم گیری صورت گیرد.

او همچنین در بخش دیگر از سخنانش گفت:سازمان هواشناسی یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌هایی است که داده‌ها را جمع آوری، بایگانی و پردازش می‌کند و ضمن تولید محصولات مختلف هواشناسی خدمات گسترده و متنوعی ارائه می‌دهد.
رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سابقه آمار و اطلاعات جوی در سازمان هواشناسی به بیش از 60 سال گذشته باز می‌گردد گفت: این سازمان با جمع آوری و بایگانی اطلاعات جوی از 60 سال گذشته تا کنون بانک ارزشمند و ذی قیمتی فراهم کرده است که بسیاری از مسائل به ویژه مسائل مربوط به اقلیم را می‌توان با آنها حل و فصل کرد که بحث اقلیم امروزه به بحث جامعه جهانی تبدیل شده است.
پرهیزکار با اشاره به استقرار بیش از 4500 ایستگاه هواشناسی در سراسر کشور اظهار کرد: سازمان هواشناسی همچنان برنامه توسعه ایستگاه‌های هواشناسی را دارد چون هر چه شبکه پایش بیشتر باشد خروجی هواشناسی دقیق‌تر خواهد بود.
وی افزود: انواع و اقسام ایستگاه‌های دیده بانی اعم از باران سنجی، ایستگاه‌های مربوط به هواشناسی کشاورزی، اقیانوس شناسی و ... در کشور وجود دارد. همچنین حدود 15 ایستگاه جو بالا در کشور داریم که دو نوبت در روز اندازه گیری جو را انجام داده و اطلاعات اعماق جو را در اختیار قرار می‌دهند که به کمک آنها می‌توانیم تصویر سه بعدی از جو داشته باشیم. برای دستیابی به این اطلاعات حجم وسیعی از داده‌ها بین سازمان هواشناسی ملی و هواشناسی جهانی مبادله می‌شود تا بتوانیم مدل‌ها را اجرا و خروجی مدل‌ها و الگوهای جو را تولید کنیم.
پرهیزکار با تاکید بر اینکه حوزه کاری سازمان هواشناسی بسیار گسترده است گفت: در جامعه کسی نیست که از اطلاعات هواشناسی استفاده نکند. از یک فرد خانه دار گرفته تا بالاترین مقامات اجرایی از محصولات سازمان هواشناسی بهره می‌گیرند. خوشبختانه بعد از سه سال کار و پیگیری مجدانه در سازمان هواشناسی توانستیم جایگاه این سازمان را در بین مردم و مسئولان ارتقاء دهیم.
رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی جای خود را در شوراهای عالی نیز باز کرده است افزود: در شرایط حاضر سازمان هواشناسی عضو ثابت شوراهای مدیریت بحران است. همچنین در شورای عالی آب حضور مستمر دارد، اگرچه سازمان هواشناسی عضو ثابت شورای عالی آب نیست اما به عنوان عضو مدعو به طور دائمی در جلسات حاضر می‌شود و اولین گزارش ارائه شده در شورای عالی آب مربوط به گزارشات سازمان هواشناسی به ویژه در بخش خشکسالی است.
وی با بیان اینکه در مرکز ملی خشکسالی محصولات مفیدی را تولید می‌کنیم گفت: این محصولات مبنای تصمیم گیری‌ها در شورای عالی آب است. در بحث گرمایش جهانی و تغییر اقلیم از اطلاعات و محصولات مرکز ملی خشکسالی می‌توان استفاده کرد.
رئیس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه طی 9 سال اخیر بارش‌ها بالاتر از نرمال نرفته است ادامه داد: در تمام این مدت بارش‌ها زیر حد نرمال بوده است، اگرچه سال قبل بارش‌ها در حد نرمال بود ولی در سال زراعی جاری وضعیت بارش‌ها نامناسب بوده است به طوری که در شرایط حاضر بیش از 40 درصد کم بارشی داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست