اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026221055423

کمیته امداد اعلام کرد

مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور می شود

کد: 13951026221055423

https://goo.gl/XH28Lw

، تهران , (اخبار رسمی): مسال، با گذشت بیش از سه سال از افتتاح مراکز نیکوکاری و محقق شدن هدف کمیته امداد مبنی بر پایدار شدن فعالیت های نیکوکارانه این مراکز، مدیریت مراکز نیکوکاری به صورت محله محور خواهد بود.

مدیریت مراکز نیکوکاری محله محور می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مراکز نیکوکاری همکار کمیته امداد با حمایت این نهاد و هیات امنای مساجد و معتمدان محلی از سال ۹۲ با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کرد تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت رسانی به نیازمندان را فراهم کند.
بر این اساس تا کنون حدود ۹۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند که نیکوکاران و خیران هر محله و منطقه با ارائه کمک های مالی و غیر مالی در رفع محرومیت نیازمندان محل و منطقه خودشان تلاش می کنند. بدین ترتیب با توجه به محقق شدن اهداف این نهاد برای تقویت استقلال کاری و احراز هویت مردمی این مراکز، کمیته امداد مدیریت این مراکز را به هیات عامل مراکز نیکوکاری واگذار می کند.
پس از تغییر مدیریت کمیته امداد و توجه جدی رئیس جدید برای ایجاد همگرایی و تعاون هرچه بیشتر میان خیریه ها، شناسایی و رسیدگی به نیازمندان محلات با محوریت مراکز نیکوکاری و خیران محلات و بدون دخالت کمیته امداد در دستور کار این نهاد قرار گرفته است، به همین جهت مدیریت مراکز نیکوکاری به منظور کاهش تصدی گری و چابک سازی این نهاد مردمی، از کمیته امداد به نیکوکاران محلات واگذار می شود.
این در حالی است که طی سال های گذشته کمیته امداد با هدف کمک به راه اندازی مراکز نیکوکاری در تامین نیروی انسانی این مراکز مشارکت کرده بود که با توجه به تصمیم گیری های اخیر هیات امنای کمیته امداد مبنی بر واگذاری مدیریت این مراکز به خیران مقرر شد تمامی اقدامات مربوط به نیروی انسانی به مراکز نیکوکاری (با مدیریت هیات عامل این مراکز ) واگذار شود و این نهاد هیچ گونه رابطه استخدامی با نیروی انسانی این مراکز نداشته باشد، بر این اساس و با توجه به واگذاری تمامی امورات به هیات عامل مراکز نیکوکاری و افزایش اختیارات به آنان، حمایت های کمیته امداد از این مراکز تنها بر اساس توافقات دو جانبه انجام خواهد شد و کمیته امداد تعهدی نسبت به عملکرد مراکز نیکوکاری نخواهد داشت.
 پیش از این نیز  پرویز فتاح با تاکید بر اینکه نباید فعالیت های مراکز نیکوکاری با موسسات خیریه توانمند غیر وابسته همپوشانی داشته باشد، با ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت فعالییت مراکز نیکوکاری در محدوده موسسات خیریه گفته بود: موسسات خیریه رقیب کمیته امداد نیستند و این نهاد حاضر است برای رفع محرومیت و فقر به آنها کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه