اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221836416

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

دوازدهمین کنسرت عاشیقلار در تبریز برگزار می شود

کد: 13951028221836416

https://goo.gl/PtWAJI

، تبریز , (اخبار رسمی): رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: دوازدهمین کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار با گرامیداشت مقام استاد رحیمدل نوجوانی در تبریز برگزار می شود.

دوازدهمین کنسرت عاشیقلار در تبریز برگزار می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز، حسن میلانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوازدهمین کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار عصر  ۲۷ دی راس ساعت ۱۸ در محل سینما انقلاب تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان عاشیقی به صورت شعرخوانی، تکنوازی و گروه نوازی به اجرای برنامه می پردازند، افزود: بخشی از اجراهای این محفل در گرامیداشت مقام استاد رحیمدل نوجوانی اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه گفت: نشاط، خوبی، مهربانی و عاطفه در موسیقی عاشیقلار موج می زند و مسائل فوق الهام گرفته از روح معنویت در متن و بطن این موسیقی ساری و جاری است.

میلانی با تاکید بر اینکه باید از موسیقی اصیل آذربایجان که همان موسیقی عاشیقلار می باشد، حمایت کرد چرا این موسیقی دارای شاخصه های بارز فرهنگ، هنر و فولکلور آذربایجان است.

گفتنی است کنسرت پژوهشی ماهانه موسیقی و ادبیات عاشیقلار از ابتدای سال ۹۴ توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود و هنرمندان عاشیق در آن به اجرای برنامه با محتوای ادبیات دینی و انقلابی می پردازند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | موسیقی