اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221856416

طراحی و اجرای سه تونل نور در بندرعباس

کد: 13951028221856416

https://goo.gl/mWSGNi

، بندر عباس , (اخبار رسمی): شهردار منطقه دو بندرعباس از طراحی و اجرای سه تونل نور در سطح این منطقه به منظور افزایش جلوه‌های بصری و زیباسازی شهر خبر داد.

طراحی و اجرای سه تونل نور در بندرعباس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مهدی رنجبری با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور زیباسازی فضای ساحل و مبلمان شهری و استفاده از عناصری مانند نور و رنگ در خلق مناظر زیبا و چشم‌نواز، این منطقه اقدام به طراحی و اجرای این تونل‌های نور کرده است.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت طرحی المان‌های زیبا و متناسب با فرهنگ و اقلیم شهر، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده، این تونل‌های نور بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه دو بندرعباس خاطرنشان کرد: دو مورد از این تونل‌های نور به طول 160متر در بلوار ساحلی(پشت فرمانداری) و یک مورد دیگر به طول 80 متر در مجموعه باغ گل‌ها واقع در بوستان شهید دباغیان نصب و اجرا می‌شود.

رنجبری با بیان اینکه سازه‌های اصلی از جنس فلز است، بیان کرد: در رنگ‌آمیزی نیز از رنگ‌های اپوکسی که در مقابل رسوبات و سولفاته شدن در اثر مجاورت با دریا مقاوم هستند، استفاده شده است.

وی ادامه داد: نورپردازی بدنه این سازه‌ها از طریق دستگاه  ARMهدایت شده و نورپردازی‌های جذاب و زیبایی را در شب‌ها ایجاد می‌کند.

شهردار منطقه دو بندرعباس در خصوص هزینه اجرای این پروژه نیز گفت: برای اجرای هرکدام از این المان‌ها اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری بندرعباس

تا قبل ازقرن چهارم هجری در حوالی بندرعباس فعلی بندر و روستای کوچکی بنام سورو وجود داشت. در سال 1514 پرتغالی ها این دهکده کوچک را برای پیاده شدن و بارگیری اجناس از خشکی انتخاب کردند. به‌دلیل خرچنگ زیادی که در سواحل این بندر وجود داشت نام آن را بندر کامارااو یا گامارایو یعنی بندر خرچنگ گذاشتند. نام متداول بعدی یعنی گامبرون به احتمال زیاد از لغت پرتغالی گامارائو اقتباس شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه